Endnu en helt PERSONLIG grund til at ønske DØD OVER METTE FREDERIKSEN OG CO.

Et forum for det Danske folk - Hvis du vil VIDE mere

Moderator: The Forum Group

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Min far døde, 98 år, lige kommet hjem fra begravelsen. Han blev slået ihjel af de svin der styre Royal Nazistiske Danmark for den globale elite med SORG.

I 4 UGER lå han TOTALT isoleret uden mulighed for besøg og kaldte på sin kone. Jeg har skam haft mine problemer med min far gennem livet men selv min personligt værste fjende ønsker jeg ikke at opleve sådan noget.

Jeg håber og beder om at ALLE i regeringen og ALLE der stadig arbejder for dette her system bliver brændt op sammen med deres familier i deres globalistiske Nazi huse. Jeg vil gøre ALT for at opleve den revolution nu, også give mit eget liv.

COVID 19 ER FUP - DEN GLOBALE MILITÆRE POLITI STAT ER VIRKELIG !!!!

your government wants you dead
https://youtu.be/D6dEdFDXuSA

Learn the program of the system to defeat it - 8 ½ hours upload :
https://youtu.be/R1TsYKuKazg

Ring of Power FULL 11 hour upload 2019
https://youtu.be/bDTmfc7I3mc

Død over Danmark
https://youtu.be/I7ZpyxGXul8

Med venlig hilsen Jakob Lauersen fra:

AGENDA 21: Globalt diktatur på Dansk - Dokumentar
https://youtu.be/ic8oCUWkaCk

Illuminati Krigen - Af Jakob Lauersen
Afspilningsliste: http://tinyurl.com/illuminati-krigen

Bilderberg 2014 på Dansk med Jakob på Radio FRIHED
http://youtu.be/v5xH_QCN2Yw

AFGØRENDE VIGTIG VIDEN FOR ALLE DANSKERE
viewtopic.php?f=86&t=19069

CIA's MK-Ultra program er den direkte årsag til følgende ...
viewtopic.php?f=86&t=18932

Rejsekortet er et militært ANTI-rejsekort for KONTROL
viewtopic.php?f=86&t=18955

Kommunens krigserklæring til DIG
https://youtu.be/ZuEhCy-JfzQ

Status efter 2 måneder i rådighedsvurdering ...
viewtopic.php?f=86&t=19732

RABU i Ribe : Du skal IKKE gøre gode ting for beboerne
viewtopic.php?f=86&t=19479

Når Esbjerg kommune stjæler fra sine egne borgere . . .
viewtopic.php?f=86&t=19469

Dokumenter afslører: Mette Frederiksens forklaring om nedlukning var usand
viewtopic.php?f=86&t=22485

Politikere giver grønt lys til tvangsindlæggelse af borgere uden symptomer
viewtopic.php?f=86&t=22477

Mette Frederiksen's Royal Nazistiske FN Agenda 21 / 2030 belyst som meme
viewtopic.php?f=86&t=22473

"Vi kom til at skubbe til en kolonne i et excel-ark" - af Peter Hansen
viewtopic.php?f=86&t=22475

Staten tilbyder nu danskerene COVID19 test -hvor mange vil give dig COVID19
viewtopic.php?f=86&t=22470

faKebook laver meninger og holdninger om til "tilskyndelse" af vold
viewtopic.php?f=86&t=22441

Mette Frederiksen kører sololøb og holder befolkningen for nar
viewtopic.php?f=86&t=22411

Dette er hvad der deles ud Til de mindre børn her i deres start efter nedlukningen
viewtopic.php?f=86&t=22467

And MUCH more . . .

And MUCH more . . .

---

Image
https://i.imgur.com/FTQrvQA.png

---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PaCmAn

Re: Endnu en helt PERSONLIG grund til at ønske DØD OVER METTE FREDERIKSEN OG CO.

Post by PaCmAn »

AHHH HA HA, prøv lige at se hvad Nazi soen Sarah fra "Sundhedsstyrelsen" skriver til mig: Jeg beder om bare ET bevis på deres fup virus - det eneste hun har er "jeg blokker dig" . . . . SO FUCKING WHAT? I DRÆBER OS - og ved i hvad jeg gør ved sådan nogle svin? . . . .

https://www.facebook.com/sundhedsstyrel ... =3&theater
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --

PaCmAn

Re: Endnu en helt PERSONLIG grund til at ønske DØD OVER METTE FREDERIKSEN OG CO.

Post by PaCmAn »

Statsministeren taler til os, som om vi var børn. Og vi labber det i os
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat ... r-det-i-os
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Århundredets Tale - RIGTIG Politiker afslører den store Corona Løgn

https://youtu.be/O80Cb0POnpc

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Advarsler mod nedlukning forsvandt fra rapport

Advarsler om negative konsekvenser ved en nedlukning af Danmark forsvandt fra central rapport, kort før statsministeren lukkede landet ned. De burde have været med, siger ekspert, mens ministerium kaldet det 'helt normalt'

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... rt/8136866

---

Undersøgelse peger på store problemer med lægers ytringsfrihed: »Jeg kender flere kolleger, der er blevet fyret«

»Når læger ikke tør udtale sig, går det ud over politikernes evne til at handle på problemerne og patienternes ret til at vide, om der er problemer,« udtaler Niels Høiby, formand for Dansk Selskab til Sikring af Lægers Ytringsfrihed, i forbindelse med ny undersøgelse.

https://www.berlingske.dk/samfund/under ... frihed-jeg

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Corona: Nu skal Mette F. kulegraves

Danmarks corona-indsats skal undersøges. Det er blevet vedtaget på møde i Folketinget

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... es/8138655

Den danske corona-håndering - ikke mindst regeringens - skal under kritisk lup.

Det er blevet vedtaget på møde i Folketingets Udvalg for Forretningsordenen.

Konkret vil der i første omgang blive nedsat et underudvalg, som skal stå for det videre forløb. Dermed er der lagt op til den løsning, som en række af Folketingets partier tidligere har luftet.

- Det forslag, som Venstre, Konservative, Radikale og DF kom med i sidste uge er blevet vedtaget. Der skal i første omgang være et underudvalg, der skal arbejde med det, som har en repræsentant fra hvert af Folketingets partier, siger Dansk Folkepartis gruppeformand, Peter Skaarup.

Gruppen får blandt andet til opgave at udpege uvildige fem eksperter og finde ud af, præcis hvad eksperterne skal undersøge. Eksperterne vil så få seks måneder til at have en konklusion klar.

Alle dokumenter
Der er lagt op til, at de udpegede eksperter skal sikres adgang til alle centrale regeringsdokumenter i perioden fra årsskiftet hen over corona-nedlukningen og frem til genåbningsfasens begyndelse.

Desuden er der lagt op til, at ekspertgruppen skal også have mulighed for at interviewe centrale politikere og embedsfolk som Søren Brostrøm fra Sundhedsstyrelsen og Kåre Mølbak fra Statens Serum Institut. Det skal dog gøres frivilligt for de involverede at møde op.

- Vi skal lære af corona-krisen og sikre os imod, at der kommer en ny pandemi i en global verden. Vi skal være bedre rustet - det gælder testudstyr, værnemidler osv, lyder det fra Peter Skaarup.

Allerede før dagens møde var der udsigt til et flertal udenom S-regeringen. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger valgte Socialdemokratiet da heller ikke at stemme imod forslaget under mødet.

Måtte æde ønsket
Folketingets formand Henrik Dam Kristensen (S) bekræfter efter mødet over for Ritzau, at Socialdemokratiet måtte æde, at et flertal ønsker en undersøgelse af corona-håndteringen.

- Der var et antal partier, som kom med dét forslag at lave en udredning. Det har vi behandlet på den måde, at vi har nedsat et underudvalg, siger han.

Henrik Dam Kristensen understreger, at underudvalget nu får til opgave at præcisere udredningens indhold og form.

- Folketinget kan i princippet alt, når der er politisk vilje og mandater til det, lyder det fra formanden.

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Mens coronaepidemien klinger af, »sniger« regeringen ny hastelov ind: Vil have adgang til hemmelige numre

En ændring, der uden dommerkendelse vil give Styrelsen for Patientsikkerhed adgang til danskernes hemmelige telefonnumre, får politikere til at kritisere regeringen i hårde vendinger. Forslaget vækker mindelser om en »kommunistisk styre«, lyder det.

https://www.berlingske.dk/samfund/mens- ... d-vil-have

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Sundhedsministeriet politianmeldt: Bestilte corona-tests med praktiserende lægers autorisationer

Sundhedsministeriet afviser, at lægers autorisations-ID skulle være brugt ulovligt, selvom lægerne ikke blev spurgt.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/sundh ... de-laegers

---
lade politiet undersøge sig selv - melde politiets overordnet til .... ? tror ikke en skid på det er andet end endnu en kontrolventil for eliten.

https://www.youtube.com/watch?v=hblnVAv2-OQ

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Mor til fire oprørt over brev fra kommunen: Mine børn skal ikke opdrages efter en tjekliste

https://vafo.dk/artikel/mor-til-fire-op ... -tjekliste

Hedensted Kommune sender videoer og breve ud til samtlige forældre om, hvordan de kan opdrage deres børn. Den er helt gal, mener Ester Due, mor til fire, der ikke vil ensrette sine børn til at blive "robuste", "automatiserende" og "selvregulerende".
02 jun. 2020 kl. 09:09
Opdateret 03 jun. 2020 kl. 12:11
Camilla Bo Krefeld cb@hsfo.dk

Hedensted: Ester Due, 43-årig mor til fire fra Bøgballe, var meget tæt på at få kaffen galt i halsen, da hun forleden åbnede sin e-boks og fandt to breve fra Hedensted Kommune. I brevene og i det medfølgende link til to videoer fulgte en liste fra kommunen om, hvilke kompetencer, det vil være godt for hendes børn at have, og hvordan hun som forælder kan hjælpe børnene til at opnå dem.

Der er tale om standardbreve, som i overensstemmelse med kommunens strategi om "Klar til læring" er sendt ud til forældre i Hedensted Kommune med børn i alderen 0-16 år, men Ester Due føler sig i den grad provokeret og talt ned til.

- Det føltes næsten, som om kommunen kom ind i mit køkken og fortalte om det, jeg skulle ændre. Og når man er et autoritetstro menneske, som jeg, så kan man hurtigt få den opfattelse, at man selv eller ens barn er forkert. Men er det rimeligt, at kommunen belærer os om, hvordan vi opdrager vore børn, spørger Ester Due.
Annonce

Skal vi belære hinanden om opdragelse, hvad så med ting som empati, gavmildhed, tillidsfuldhed, godhjertethed og evnen til at bede om hjælp?

Er det en fejl at være sårbar?

Hedensted Kommune har nogle specifikke ønsker for, hvilke kompetencer børnene skal have for at opnå de "bedste muligheder for et godt liv".

Ifølge en tjekliste skal børn, der vokser op i Hedensted Kommune, være robuste, vedholdende, nysgerrige, behovsudsættende, selvregulerende, automatiserende og have gode omgangsformer.

Ester Due har ikke som sådan noget at udsætte på de enkelte ord, men snarere den ensretning, der ligger i det, eller de ord, der måske mangler, som fx empati, gavmildhed eller evnen til at bede om hjælp.

- Det, jeg ikke bryder mig om, er tanken om, at alle børn skal ensrettes og være på en bestemt måde. At vi skal have en tjekliste, så vi som samfund kan se, at vi er ok. For jeg synes faktisk, det er godt, at vi er forskellige. Det er i orden, at ikke alle kan klare sig selv hele tiden, og at vi har brug for fællesskabet, siger Ester Due.

Et af de ord, der skærer særligt i hendes øre, er robusthed.

- Robusthed kan være godt, men det kan også være tromlende eller overvældende. Modsætningen til det er enten skrøbelighed eller sårbarhed. Nogle af de smukkeste mennesker, jeg kender, er skrøbelige, meget empatiske, og en kilde til inspiration. Her er det bestemt ikke en fejl at være sårbar eller skrøbelig, siger Ester Due og tilføjer:

- Hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg også hellere have en empatisk hjemmeplejer eller sygeplejerske, end en robust.
LÆS OGSÅ
Udvalgsformand beklager opdragelsesbreve i e-boks: Det er fo...
Børn er forskellige

Ester Due mener, det er vigtigt, at børn kan færdes i et læringsmiljø med gode værdisæt, men hun synes, skolerne selv skal have lov til at fastsætte deres værdier, og hun synes slet ikke, kommunen skal træde ind over hendes dørtærskel med råd til opdragelsen. Hun mener, kommunens fremgangsmåde viser en mangel på tillid til, at forældre kender deres børn bedst.

- Jeg ved, at mine fire børn ikke skal opdrages ens, for på trods af, at alle fire har samme forældre, er de vidt forskellige. Nogle er meget robuste, andre mere skrøbelige og fintfølende. Nogle kan sætte flueben ved alle kommunens punkter, andre kan ikke. Med kommunens tjekliste får man en fornemmelse af, at de fintfølende og skrøbelige er forkerte. Skal de så laves om, spørger Ester Due.

Med brevene fra Hedensted Kommune fulgte også to instruktionsvideoer, en rettet mod opdragelsen af datteren på 10, en mod sønnen på 13, af hver halvandet minuts varighed. Her bliver der skitseret, hvad forældre skal gøre og ikke skal gøre.

- Vi bliver jo også bombarderet med det til forældremøder, og jeg synes, det er grænseoverskridende. Samtidig fjerner det fuldstændigt fokus fra den grundlæggende værdi, som jeg lægger vægt på i opdragelsen af mine børn, nemlig at hvert enkelt menneske har uendelig stor værdi - uanset hvad det indeholder, og hvad det kan præstere. Det kan ikke gøres op efter en tjekliste, mener Ester Due.

Foruden at være mor til fire er Ester Due førstesuppleant for Kristendemokraterne i Hedensted Byråd.

Læs hvad udvalgsformanden siger til kritikken her.

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Mette Frederiksens ekstreme forsigtighedsprincip indebærer en vilje til at ofre fire kræftpatienter for hver reddet Corona-patient

https://cepos.dk/debat/mette-frederikse ... edsprincip

Hvad kan vi forvente af regeringen, hvis der kommer en ny smittebølge?

Der er gået politik i spørgsmålet om, hvorvidt nedlukningen af Danmark var helt på sin plads, eller for hård og for lang. Nogle hylder statsministerens ekstreme forsigtighed. Andre er kritiske. Men alle burde kunne blive enige om, at det er kritisabelt, at statsministeren gav indtryk af, at hun fulgte sundhedsmyndighedernes anbefaling, da regeringen valgte at lukke Danmark ned.

I sidste uge kom det frem, at statsministeriet bad Sundhedsstyrelsens Søren Brostrøm om at tilsidesætte sin faglige vurdering af regeringens forslag om at nedlukke Danmark. I stedet blev Brostrøm bedt om at anlægge et ”ekstremt forsigtighedsprincip”.

Regeringens tilgang til Corona-pandemien de første par måneder giver mening i det lys: Mette Frederiksen fik gennemtrumfet et princip om ekstrem forsigtighed. Den tilgang har vi ikke kun set i Danmark, men i mange lande. Det var ikke kun COVID-19, der smittede på tværs af grænserne, det gjorde ideen om ekstrem forsigtighed også. Omtrent samtidig med Danmark – nogle lidt før, nogle lidt efter - lukkede en lang række lande deres samfund ned.

Ekstrem forsigtighed er imidlertid et meget problematisk princip, som i realiteten ikke kan anvendes til ret meget andet end at tilsidesætte nogle hensyn til fordel for andre. Det er da også netop sådan, princippet blev anvendt i forbindelse med nedlukningen.

Sundhedsøkonomen Jes Søgaard påpeger, at kravet om, at Brostrøm skal anvende et princip om ekstrem forsigtighed er et krav om, at han skal ”forlade proportionalitetsprincippet, som er noget af det vigtigste i embedsmænds faglighed. Det handler om, at man altid skal opveje konsekvenserne af en given handling over for handlingens effekt… Den slags afvejninger skal embedsmænd lave. Det er normalt det, vi forstår ved faglighed i embedsværket… Så jeg må sige, at jeg synes, at det ser grimt ud”, konkluderer Søgaard.

Konsekvenserne af, at forskellige hensyn ikke er blevet afvejet imod hinanden, illustreres af en analyse udført af økonomen Jonas Herby fra CEPOS. Den viser, at det i bedste fald koster ca. fire gange så meget at redde et leveår ved hjælp af nedlukning af samfundet, end vi normalt er villige til at betale for at redde et leveår hos andre patienter. Det kan for eksempel være kræftpatienter, der skal have en dyr, livsforlængende behandling.

Kritikere af den slags beregninger begrunder ofte deres uvilje med, at det er umoralsk at regne på prisen på et liv. Men det gør man hver dag i sundhedsvæsenet, og det bliver man nødt til at gøre, hvis man skal prioritere knappe ressourcer.

Uviljen skyldes måske snarere, at beregningen insisterer på at behandle mennesker lige. En kræftsyg er ikke mindre værd end en Corona-syg. Men princippet om, at alle mennesker er lige, tilsidesættes af Mette Frederiksens ekstreme forsigtighedsprincip. De ressourcer, som går tabt som følge af nedlukning, kan ikke bruges på at redde kræftsyge. Statsministerens ekstreme forsigtighedsprincip indebærer – sat lidt på spidsen – en vilje til at ofre fire kræftpatienter for hver reddet Corona-patient.

Oveni kommer, at nedlukning ikke kun redder menneskeliv. Den koster også menneskeliv. Man var for eksempel villig til at løbe en forøget risiko for, at folk døde af andre ting. Nogle af disse dødsårsager kan allerede forudses, mens andre formentlig vil vises sig i løbet af de kommende måneder og år. omkring 30.000 planlagte operationer blev udskudt under nedlukningen, selvom sygehusvæsenet på intet tidspunkt var i nærheden af at være overbelastet af Corona-patienter.. Undersøgelser viser allerede nu, at store grupper har fået mindre motion under nedlukningen, og der forudses sygdom og dødsfald som følge af dette. Sådanne omkostning ved nedlukningen er ikke medregnet i Herbys beregning.

Og så er der de mange konsekvenser af nedlukningen, som ikke direkte fører til dødsfald men til forringet livskvalitet: fraværet af social kontakt med sine kære, personlige konkurser, ledighed, ringere uddannelse af de unge, færre kulturelle og menneskelige oplevelser, isolation af ældre, indlagte psykisk syge og indsatte i fængsler. Man kunne blive ved. Disse konsekvenser er heller ikke med i Herbys beregning.

Ekstremisme er sjældent en god ting. Heller ikke, når det gælder forsigtighed. I alle livets forhold må vi afveje forskellige risici imod hinanden. Mennesker, der udvælger én risiko som dén, der trumfer alle andre, vil vi typisk opfatte som excentriske eller i værste fald fobiske. Flyskræk bunder i noget reelt. Hvis ens fly styrter ned, vil man sandsynligvis dø. Personen med flyskræk kan påstå, at man blot udviser ekstrem forsigtighed, men reelt er der tale om, at man stirrer sig blind på én risiko og glemmer andre risici og hensyn. Årsagen til, at de fleste af os vælger at flyve over lange afstande er, at risikoen for at styrte ned er lille og skal afvejes imod både risiko og omkostninger ved at transportere sig på anden vis.

Nedlukningen af Danmark greb voldsomt ind i danskernes frihed og tilsidesatte flere af vores civile rettigheder. I en nødsituation som en global pandemi kan det undtagelsesvist - og midlertidigt - være berettiget. Men tilsidesættelsen bør ikke være mere omfattende, end hvad der er strengt nødvendigt. Det er et grundlæggende princip i et liberalt demokrati. Det kaldes proportionalitetsprincippet, og betyder groft sagt, at man ikke må skyde gråspurve med kanoner. Men også det princip tilsidesættes med Mette Frederiksens ekstreme forsigtighedsprincip. Proportionalitetsprincippet kan ikke efterleves, hvis ét hensyn står over alle andre.

Sket er sket, kan man sige. Men for det første er det vigtigt at lære af fortidens fejl. For det andet er dette ikke mere fortid, end at vi meget vel kan risikere en ny smittebølge meget snart. Det er uklart, om regeringen i givet fald igen vil følge et princip om ekstrem forsigtighed. Folketinget og medierne bør insistere på, at regeringen fremlægger en strategi for håndtering af en eventuel anden bølge, så vi som befolkning ved, hvad vi kan forvente fra magthaverne.

Blogindlæg udgivet på JP.dk d. 2. juni 2020.

...
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Hård kritik af skattely-salg: Dobbeltmoralsk

Fortroligt notat afslører, at Finansudvalget var advaret om, at vaccinekøber var i skattely

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... sk/8152198

1. maj 2016 giver socialdemokraternes partileder, Mette Frederiksen, en dundertale mod brug af skattely i Fælledparken i København.

- De såkaldte Panama-pairer har jo vist os, at nogle af dem, der har de bredeste skuldre, har valgt ikke at betale deres. Rigmænd har systematisk flyttet deres penge fra Danmark til skattely på den modsatte side af jordkloden (...).

- Jeg vil ikke finde mig i det. I skal ikke finde jer i det.

(SE TALEN I TV-KLIPPET HEROVER)

Talen bliver fulgt op 20. maj, hvor partiet lancerer 17 forslag til bekæmpelse af skattely.

Blot en måned senere – 23. juni – giver Socialdemokratiet uden så meget som at stille et spørgsmål grønt lys i Finansudvalget til, at staten kan sælge statens vaccineproduktion til sheik Abdulaziz Hamad Aljomaih og hans firma AJ Vaccines for 15 mio. kr. Dét på trods af, at man sort på hvidt bliver orienteret om, at sheikens virksomhed er i skattely.

Det afslører et fortroligt aktstykke fra 8. juni fra Sundhedsministeriet til Finansudvalget, som Ekstra Bladet er i besiddelse af. Heri står der blandt andet om den saudiske køber, der omtales som AJ Biologics:

I Panama-papirerne – som Mette Frederiksen refererer til – kom det i april 2016 frem, at over halvdelen af de 214.000 selskaber, der blev afsløret i skattely, lå på de De Britiske Jomfruøer. Og i 72 procent af tilfældene var det uvist, hvem de reelle ejere var.

Samtidig var Malaysia året før kommet i søgelyset i forbindelse med den store udbytteskandale, fordi Danmark giver afkald på skat af udbytte, der overføres til det sydøstasiatiske land.

Fik millioner i hjælpepakke

Sheikens firma AJ Vaccine er blandt dem, der under coronakrisen har fået udbetalt en lønkompensation. I alt 3.355.920 kroner. Folketinget besluttede ellers i april måned, at hjælpepakker ikke må ende i skattely.

I den forbindelse sagde Socialdemokraternes skatteordfører, Troels Ravn, blandt andet til Politiken:

– Denne regering har – om nogen – sat sig i spidsen for at komme efter dem, som skatteplanlægger. Vi skal betale den skat, vi skal, man skal ikke snyde fællesskabet. Det er helt i tråd med vores indsats, hvor vi senest i forbindelse med finansloven har afsat store midler til netop denne indsats.

Men som det har været meget fremme i medierne i den seneste tid, så kræver det, at firmaer i skattely har en direkte ejerandel af det danske firma, hvis de skal afskæres fra hjælpepakkerne – og det har hverken AJ Vaccines eller en række andre omdiskuterede firmaer som Gate Gourmet.
Vis mere
Luk

Det undrer derfor skatteekspert Christian Hallum fra Oxfam IBIS, at politikerne ikke var mere påpasselige.

- Det er et svigt, at Finansudvalget ikke reagerer på det, inden de godkender et salg. Når man ser den struktur, selskabet har med både Malaysia og åbenlyse skattely, så står de første ti opfølgende spørgsmål i kø, fordi meget tyder på, at man har valgt de her lande for at få nogle skattefordele. Præcis hvilke kan man ikke sige, fordi der er meget lidt gennemsigtighed i de her strukturer.

- Problemet med skattely er jo ikke kun skattehensyn. Uigennemsigtigheden gør også, at man ikke ved, hvem der i sidste ende er de reelle ejere, og hvem der får indkomsten, når de er på De Britiske Jomfruøer. Det er jo kritisk infrastruktur, man sælger fra, så det burde man bestemt også have spurgt til, siger han.

Sheik Abdulaziz Hamad Aljomaih fik forhandlet en huslejerabat hjem på 200 mio. kr., da han købte statens vaccineproduktion. PR-foto Dagsorden - 18. apr. 2020 - kl. 08:55 Vaccine-vanvid: Du betaler sharia-sheikens husleje

Christen Amby, skatteekspert og medlem af af Skatterådet, mener også, at sheikens struktur burde efterlade en byge af spørgsmål.

– De er delvist ejet fra Malaysia, hvilket er meget gunstigt, fordi der er en dobbeltbeskatningsaftale med Danmark, så man ikke betaler udbytteskat herhjemme. Og så gør de jo brug af velkendte skattely, der ofte bruges til at sløre, hvem der egentlig ejer dem, og hvad de får af penge.

– Man kan derfor med rette spørge sig selv her, hvad de tænkte på i Finansudvalget, da de godkendte det her salg. Det er meget mærkeligt, at de ikke fik mere styr på, hvem de egentlig solgte til, siger han.

--------- SPLIT ELEMENT ---------
Mette F.: Sender aben videre

Statsminister Mette Frederiksen(S) vil ikke svare på, hvorfor Socialdemokratiet advarede mod skattely 1. maj 2016 - og måneden efter var med til at sælge statens vaccinefabrik til en sheik i skattely. Foto: Ritzau Scanpix/ Liselotte Sabroe
Statsminister Mette Frederiksen(S) vil ikke svare på, hvorfor Socialdemokratiet advarede mod skattely 1. maj 2016 - og måneden efter var med til at sælge statens vaccinefabrik til en sheik i skattely. Foto: Ritzau Scanpix/ Liselotte Sabroe

Ekstra Bladet har stillet en række spørgsmål til statsministeren om, hvordan Socialdemokratiet kunne kritisere skattely og samtidig give grønt lys til, at køberen af statens vaccinefabrik er i skattely.

Mette Frederiksen på dagens pressemøde. Foto: Philip Davali Dansk politik - 12. maj. 2020 - kl. 11:43 Mette F.: Vacciner skal blive i Europa

Det vil hun dog ikke svare på. Fra statsministeriet lyder meldingen, at spørgsmål angående vaccinefabrikken skal rettes til Sundhedsministeriet. Spørgsmål om regeringens politik om skattely skal rettes til Skatteministeriet. Ingen af de to ministerier har dog svaret på Ekstra Bladets henvendelse.

--------- SPLIT ELEMENT ---------
Pelle Dragsted: - Absolut dobbeltmoralsk

Tidligere medlem af Folketinget Pelle Dragsted(EL) kritiserer Socialdemokratiets dobbeltmoral. Foto: Jakob Jørgensen
Tidligere medlem af Folketinget Pelle Dragsted(EL) kritiserer Socialdemokratiets dobbeltmoral. Foto: Jakob Jørgensen

Det var kun Enhedslisten, Alternativet og SF, der gik i mod et salg af statens vaccinefabrik.

Enhedslistens tidligere Folketingsmedlem Pelle Dragsted sad med til mødet i Finansudvalget 23 juni 2016, da der blev givet grønt lys til at sælge til sheik Abdulaziz Hamad Aljomaih og hans firma i skattely.

– Hverken Socialdemokratiet eller nogen af de andre, der stemte for, stillede nogen spørgsmål. De ville bare have det hurtigt overstået. Folk blev meget lange i blikket, da jeg tog problemet med skattely og selskabets baggrund op, men det var som at slå i en dyne. Det var dybt frustrerende, siger han.

– Og det her er jo endt med en skandale gange tre. En ting var, at vi valgte at sætte den her i mine øjne vitale infrastruktur til salg. Når man så kommer frem til salget, så viser det sig, at køberen er et relativt dubiøst selskab, som tilmed er placeret i skattely, – og ovenikøbet har Rigsrevisionen slået fast, at salget er endt med at koste staten over en milliard kroner, siger han.

Abdulaziz Al Jomaih står bag selskabet AJ Vaccines, som i øjeblikket er igang med at udvikle en vaccine mod covid-19. Pr-foto Dansk politik - 17. apr. 2020 - kl. 12:51 Vi var advaret: Nu udvikler shariasheik coronavaccine

Pelle Dragsted giver i dag ikke meget for, at Socialdemokratiet har gjort kampen mod skattely til en mærkesag, men alligevel ikke så meget som rynkede brynene over sheiken i skattely.

– Det er absolut dobbeltmoralsk.

– Staten bestemmer selv, hvem vi sælger vores virksomheder til, så vi kunne godt have sagt nej. Det så vi også med frasalget af Radius, hvor Socialdemokratiet og SF hoppede fra, siger han.

Se også: Corydon og Elbæks aftale: Skabte underskud på vaccinefabrik

Det var tilbage i januar 2019, at Socialdemokratiet gik mod den daværende VLAC-regering om et salg af elselskabet Radius.

Mette Frederiksen sagde dengang:

– Det er vigtigt, når vi taler infrastruktur, herunder el-distribution, så er det ikke kun et spørgsmål om el, kroner og øre. Det er også et spørgsmål om demokratisk kontrol og spørgsmålet om værdien af det, vi er fælles om.

– Når vi taler om infrastruktur, så skal det være på en sådan måde, at der er demokratisk kontrol. Det vil sige, at staten skal eje mere end 50 procent, eller også skal det være forbrugerejet.

– Trygheden til de to principper har regeringen ikke kunnet give os, og derfor modsætter vi os et salg af Radius på det grundlag, der ligger fra regeringens side nu.

Radius endte senere på året med at blive solgt til det kundeejede andelsselskab SEAS-NVE.

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Mette "mor" lover pengeregn til danskerne.

https://www.youtube.com/watch?v=h0mGQHLLVUY

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

i disse dage afliver den globale royal nazistiske militære elite dyrene under påskud af "corona" - det med at slå ihjel har de hele tiden gjort med mennesker i hemmelighed under agenda 21 som jeg snakker om i mine film - og fra nu af bliver det ikke bare værre og værre, det vil blive mere og mere åbenlyst jo længere ned i hullet menneskeheden kommer - sammen med dyrene !!!

400.000 dyr aflives: Corona spreder sig som en steppebrand i minkindustrien

https://gylle.dk/400-000-dyr-aflives-co ... ndustrien/

Med venlig hilsen Jakob Lauersen fra:

AGENDA 21: Globalt diktatur på Dansk - Dokumentar
viewtopic.php?f=86&t=18834

Illuminati Krigen - Af Jakob Lauersen
Afspilningsliste: http://tinyurl.com/illuminati-krigen

Bilderberg 2014 på Dansk med Jakob på Radio FRIHED
http://youtu.be/v5xH_QCN2Yw

And much MUCH more . . .

PLEASE SHARE !!!

----
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Image
https://i.imgur.com/TmbJBFg.jpg

DRÆB METTE FREDERIKSEN OG HELE HENDES FAMILIE, SKÆR HALSEN OVER PÅ DEN NAZI SO - så gir jeg sgu en omgang <3 !!!!

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Staten behandler befolkningen som kvæg. Endnu et eksempel.

Sådan bliver din coronatest »et slaraffenland for ivrige forskere«
Danskere i hundredtusindtal er de seneste måneder blevet testet for coronavirus i de hvide telte, og deres prøver med dna-spor er gemt i en biobank. Herfra bliver det biologiske materiale delt rundhåndet ud til et hav af forskningsprojekter, uden at borgerne har givet samtykke. Stort set ingen borgere ved, at biobankerne eksisterer, og hvor let adgangen til dem er, lyder det fra skeptikere.

https://jyllands-posten.dk/premium/indb ... e-forskere

...
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Forskere langer ud: Det er kun elitens boliger, der fredes

Ny undersøgelse fra Københavns Universitet viser, at det typisk er elitens boliger nord for København, der fredes og bevares for eftertiden

https://www.tv2lorry.dk/lorryland/forsk ... der-fredes

Et hus i Nordsjælland med udsigt til vandet og tegnet af en kendt dansk arkitekt har langt større chancer for at blive fredet, end et eksperimenterende almennyttigt boligbyggeri i Havdrup.

Og det er helt galt. For fredningslovgivningen i Danmark forudsætter, at de bygninger, som fredes, afspejler den danske befolkningssammensætning.
Læs også
Utzon-hus fredes

Sådan konkluderer en forsker fra Københavns Universitet, som minutiøst har gennemgået de bygningsfredninger, der er gennemført i Danmark lige siden 1945.
Et problem for demokratiet

- Vi konkluderer, at staten har fremelsket en elitær fortælling om Danmarks historie i efterkrigstiden i den måde, vi har fredet boliger på. Det er et problem for demokratiet, fordi det ikke repræsenterer boligformen for den brede befolkning, og det er imod lovens påbud. Derfor bør loven eller praksis laves om, lyder det fra Svava Riesto, der er lektor på Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Københavns Universitet.

Sammen med Rikke Stenbro, der er ph.d. og i dag driver rådgivningsvirksomheden Substrata, har hun via arkiver fra Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme gennemgået fredede boliger siden 1945 i forhold til deres type og beliggenhed.

De to forskere påpeger, at ifølge bygningsfredningsloven skal fredede boliger i Danmark afspejle bolig - og arbejdsvilkår gennem danmarkshistorien. Fredning skal altså vise, hvem danskerne er - og hvordan de bor.

Og det kan blive svært, fordi de huse, der fredes og som bevares for eftertiden, typisk ligger i Nordsjælland.
Hørsholm og Strandvejen

Ifølge undersøgelsen er der nemlig en overvægt af fredede boliger nord for København, hvor det er familievillaer, der ligger ved vandet i Hørsholm eller langs Strandvejen.

- De boliger, som er opført og som staten har favoriseret efter 2. Verdenskrig, er ofte store villaer, tegnet af kendte arkitekter som Jørn Utzon og Arne Jakobsen. Men hvor er de almene boligbyggerier bygget efter krigen, hvor 20 procent af befolkningen bor? Eller de almindelige typehuse? Hvis vi skal følge lovens bud om at repræsentere bredt, er der gået noget galt i ligningen, siger Rikke Stenbro i en pressemeddelelse fra Københavns Universitet.
Skøn havudsigt

Fredningen er dog ikke nødvendigvis noget, ejerne ønsker - for når bygningen fredes, betyder det, at den ikke må ændres uden tilladelse, og at den er beskyttet mod nedrivning. Men forskerne mener altså, at det, der så bevares, er "elitære boliger lavet i lækre matrialer med skøn havudsigt".
Læs også
Havudsigt og håndværkertilbud: Se de 10 billigste huse i vores område

- Lige nu har vi skabt en elitær fortælling i stedet for at fortælle det brede samfunds historie. Men hvis bygningsfredning skal give mening i forhold til at afspejle den historiske periode, bør den have et større perspektiv. Det handler om demokrati, og om hvem der bliver repræsenteret, siger Rikke Stenbro.

Vi kan ikke fortsætte med at fokusere på en håndfuld arkitekter, hvis formålet med fredning er at repræsentere hele befolkningens kulturarv.

Lektor Svava Riesto, Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning , Københavns Universitet.

Det er Det Særlige Bygningssyn, der rådgiver kulturministeren, som vurderer, om en bolig er fredningsværdig. Og det handler blandt andet om bygningens arkitektoniske værdi.

- Vi mener, at man bør udvide begrebet arkitektonisk værdi i vurderingen af fredede boliger. Eksempelvis kunne det også handle om almene boligområder, hvor planlægningen af en bebyggelse ofte er med til at sikre udsigt og adgang til grønne områder, legepladser og fællesrum fra boligerne. Vi kan ikke fortsætte med at fokusere på en håndfuld arkitekter, hvis formålet med fredning er at repræsentere hele befolkningens kulturarv, siger Svava Riesto.
Kriterier for fredning

Der er cirka 9.000 fredede boliger i Danmark.
Det er 13 medlemmer i Det Særlige Bygningssyn, og de vurderer, hvilke boliger, der er fredningsværdige.
Derudover kan den almene dansker også indstille boliger til fredning, hvilket dog i sidste ende besluttes af Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme efter indstilling af Det Særlige Bygningssyn.
Boligerne bliver vurderet efter to primære kriterier nemlig, om boligen har væsentlig kulturhistorisk værdi og / eller væsentlig arkitektonisk værdi. Endvidere kigges der i nogle tilfælde på den miljømæssige værdi.

----
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Retten til coronaerstatning blev hastefjernet: Nu er firmaer klar til at sagsøge staten

Omkring 40 virksomheder har hidtil meldt sig interesseret i et gruppesøgsmål mod staten gennem SMVdanmark. Det sker efter hastebehandlingen af epidemiloven i marts.

https://finans.dk/erhverv/ECE12223936/r ... ege-staten

»Et par snes« danske virksomheder har meldt sig interesserede i at sagsøge staten for at få erstatning for politikernes coronatiltag.
Top job

Det fortæller Jakob Brandt, vicedirektør i SMVdanmark, der er interesseorganisation for små og mellemstore virksomheder i Danmark.

Han og SMVdanmark luftede for nylig muligheden for et gruppesøgsmål mod staten og opfordrede virksomheder til at henvende sig, hvis de var interesseret i at deltage.

Det har omkring 40 virksomheder hidtil gjort, oplyser Jakob Brandt.

»Hvis der ikke kommer mere hjælp til hårdt ramte brancher, især inden for oplevelsesindustrien, vil det være oplagt at gå rettens vej. Det kan være en ekspropriation, hvis en politisk beslutning lukker ellers sunde og veldrevne virksomheder,« siger han.
Jakob Brandt, vicedirektør i SMVdanmark, der overvejer et gruppesøgsmål mod staten. Foto: Ulrik Jantzen.
SMVdanmark overvejer søgsmålet, fordi erhvervslivet i begyndelsen af coronakrisen mistede en over 100 år gammel ret til erstatning under en epidemi.
Epidemiloven

Det skete, da Folketinget den 12. marts hastevedtog en ny epidemilov. Udover at give sundhedsminister Magnus Heunicke vidtgående beføjelser, fjernede den nye epidemilov også virksomhedernes ret til at få erstatning for tab påført af politiske tiltag, der skal forhindre smitte.

Jakob Brandt sammenligner det med, at forsikringsselskabet opsiger en brandforsikring på et hus i flammer.

»En politisk beslutning i 11. time tog brødet ud af munden på mange virksomheder, uden at de havde haft mulighed for at forberede sig på det. Det skal virksomhederne naturligvis kompenseres for, også når de nuværende hjælpepakker står til at udløbe i september. Det håber vi, at politikerne forstår, inden vi tyer til en retssag,« siger han.

Hvordan vil I lykkes med at vinde en eventuel retssag, når loven bare er blevet fulgt?

»Det kan vi gennem grundloven, der giver mulighed for erstatning ved ekspropriation,« siger Jakob Brandt.

Udover et gruppesøgsmål foreslår SMVdanmark at oprette en corona-domstol, der hurtigt og smidigt kan give individuelle virksomheder mulighed for at sagsøge staten.

»Små virksomheder har ikke råd til at køre retssag mod staten i flere år gennem det traditionelle retssystem. Det skal en corona-domstol hjælpe på,« siger Jakob Brandt.

En analyse fra SMVdanmark anslår, at de hårdest ramte brancher har tabt 27,5 mia. kr. som direkte følge af regeringens coronatiltag. Disse brancher står til at få maksimalt 9,2 mia. kr. i diverse hjælpepakker. De ramte brancher har altså tabt mindst 17,8 mia. kr. som direkte konsekvens af ændringen af epidemiloven, ifølge analysen.

Finans har forgæves henvendt sig til Sundheds- og Ældreministeriet for en kommentar fra Magnus Heunicke til det mulige søgsmål.

---
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Hård kritik af Mette F.: Han bør fratræde øjeblikkeligt

Mette Frederiksens stabschef, Martin Rossen, er fra november lobbyist hos Danfoss, men han fortsætter alligevel hos statsministeren under klimaforhandlinger. Venstre kritiserer 'habilitetsproblem'

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... gt/8167756
Image

PaCmAn

Post by PaCmAn »

Et nys er nok!!!! Lidt mere terror fra ludermedierne ....fra fugleinfluenzaen

Image
https://i.imgur.com/Q0IH1Fi.jpg
Image

Post Reply