Skal du læse meget på Dansk? Eller har du svært ved at læse?

Et forum for det Danske folk - Hvis du vil VIDE mere

Moderator: The Forum Group

Post Reply
PaCmAn

Skal du læse meget på Dansk? Eller har du svært ved at læse?

Post by PaCmAn »

Image
Skal du læse meget på Dansk? Eller har du svært ved at læse i det hele taget? Så vil jeg bare lige fortælle dig at der er hjælp at hente.

Takket være Dansk blindesamfund er det ikke kun på Engelsk man finder et godt oplæsningsprogram / taleprogram, for "adgangforalle" er top professionelt udviklet og bliver tilstadighed opdateret og holdt ved lige. Jeg vil dog råde folk der ikke er vant til at lytte på en computer genereret stemme at sætte hastigheden HELT ned, så lyder den NÆSTEN helt normal (med mindre der er stavefejl, grammatiske fejl osv - faktisk perfekt til at tjekke f.eks. en opgave til skolen med for at være helt sikker på at der ikke er noget man har overset).

http://www.adgangforalle.dk/default.efa ... &main=1997

Jeg har kendt til det i rigtig mange år, men har ikke rigtig selv brugt det (selvom jeg burde) men kom til at tænke på det igen og vil hermed anbefale det bl.a. pga. der er mange der synes mine 10 siders artikler er for lange til de fleste, som f.eks. denne her:

Holdning: DET DANSKE KONGEHUS
viewtopic.php?f=86&t=18724

Men så få dem læst op med "adgandforalle" - eller ekstra bladet hvis det skulle være det. Er der for mange links i en artikel vil jeg dog anbefale folk at f.eks. kopiere ALT det man vil have læst op i et .txt dokument på skrivebordet, og fjerne links inden man sætter programmet til at læse op. Ellers så læser den bogstavligt talt links op i sin fulde længde, og jo længere linket er, jo mere flyder alt det du lige har siddet og lyttet til ud i intetheden af webkoder læst højt . . . DET kan være en RIGTIG hård omgang der kan tage flere minutter hvis man ikke passer på ;)

BEMÆRK: DETTE PROGRAM ER 100% GRATIS MEN STADIG 100% AD-WARE FRI !!!

Sådan gør du (kort):

1) Hent programmet ned og installer det (doh for de fleste, men alligevel . . . lad os nu bare være grundige)

2) Åben programmet og klik på den nederste knap så du kommer ind i indstillinger.

3) Sæt den første "læsehastighed" HELT ned og tag den der fra - evt. også pitch på 4, men det må du selv rode med.

4) Så er programmet sat op, og det ENESTE du skal fra nu af er at markerer en tekst (på dansk, ellers lyder det fame for sjovt) og tryk på play.

Håber rigtig mange af jer vil få rigtig meget glæde af det, jeg ved de fleste der prøver det kommer til at elske det - på den ene eller den anden måde . . .

God fornøjelse.
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Post Reply