Edward Snowden : At hjælpe med at skabe det system er min største fortrydelse

Et forum for det Danske folk - Hvis du vil VIDE mere

Moderator: The Forum Group

Post Reply
PaCmAn

Edward Snowden : At hjælpe med at skabe det system er min største fortrydelse

Post by PaCmAn » Tue Aug 06, 2019 3:31 am

Edward Snowden udgiver erindringsbog: »At hjælpe med at skabe det system er min største fortrydelse«

https://www.berlingske.dk/aok/edward-sn ... tem-er-min

De seneste år er hans fortælling blevet kendt af hele verden. Nu er tiden kommet til, at den amerikanske whistleblower Edward Snowden selv fortæller sin historie i ny erindringsbog.

Hans historie er blevet skildret i adskillige bøger og film. Nu fortæller han den selv. I en ny erindringsbog beretter den højtprofilerede whistleblower Edward Snowden om sit arbejde i den amerikanske efterretningstjeneste og afsløringen af NSAs planer om verdensomspændende masseovervågning.

Bogen, som har fået titlen »I offentlighedens tjeneste«, forventes at udkomme 17. september i år og vil fokusere på Snowdens valg om at afsløre den amerikanske regerings overvågning af befolkningens telefonopkald, beskeder og e-mail. Det skriver The Guardian.

På sin Twitter-profil har Snowden offentliggjort udgivelsen af sin erindringsbog med en video, hvor han reflekterer over sin tid i den amerikanske efterretningstjeneste:

»Alt, hvad vi gør, varer for evigt. Ikke fordi vi ønsker at huske, men fordi vi ikke længere må glemme. At hjælpe med at skabe det system er min største fortrydelse,« siger han.

https://twitter.com/Snowden/status/1156 ... 0527035393

En personlig fortælling

Edward Snowdens fortælling om arbejdet som systemadministrator i NSA og valget om at lække de fortrolige oplysninger om efterretningstjenesten er blevet skildret i flere bøger de seneste år. I 2016 kunne man desuden opleve den skelsættende historie på det hvide lærred med Oliver Stone-filmen »Snowden«. Men nu er tiden altså kommet til, at den amerikanske whistleblower udkommer med sin egen beretning.

Erindringsbogen bliver publiceret af det britiske forlag Macmillan Publishers og udgivet i over 20 lande. Forlagets administrerende direktør, John Sargent, har til The New York Times udtalt:

»Edward Snowden besluttede i en alder af 29 at ofre hele sin fremtid for sit land. Han udviste et enormt mod ved at gøre det, og uanset om man kan lide ham eller ej, er det en fantastisk amerikansk historie. Der er ingen tvivl om, at verden er et bedre og mere privat sted på grund af hans handlinger,« siger han.

The New York Times skriver desuden, at en talskvinde fra forlaget har udtalt, at Edward Snowden sandsynligvis ikke kommer til at optræde offentligt for at promovere sin nye bog. Hun vil dog ikke udelukke flere videoer fra den bogaktuelle whistleblower.

---
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Post Reply