Michael skal fjerne sin shelter: Sagsbehandleren har set sig sur på os

Et forum for det Danske folk - Hvis du vil VIDE mere

Moderator: The Forum Group

Post Reply
PaCmAn

Michael skal fjerne sin shelter: Sagsbehandleren har set sig sur på os

Post by PaCmAn » Sun Dec 01, 2019 11:28 am

Michael skal fjerne sin shelter: - Sagsbehandleren har set sig sur på os

Michael Frej Paulsen og hans kone Louise har fået besked på at fjerne deres nye shelter, selvom den står på deres egen grund uden gene for nogen. De føler sig ramt af regelrytteri og vil bare gerne bruge naturen.

https://fyens.dk/artikel/michael-skal-f ... p%C3%A5-os

- Det var noget andet, hvis vi havde bygget en gokartbane i neon, siger Michael Frej Paulsen.

Men det har Michael Frej Paulsen og hans kone Louise ikke. De har bygget en ni kvadratmeter stor shelter på deres egen grund uden gene for nogen. En shelter Kerteminde Kommune nu har bedt dem om at fjerne.

- Vi havde købt alt materialet og bygget bundrammen, da vores nabo sagde, at vi måske skulle søge om tilladelse, for det skulle han, da han byggede et brændeskur for nogle år siden. Det gjorde vi så, og vi får at vide dagen før, vi har inviteret familie og venner, at vi nok ikke skal regne med at få tilladelse. Men vi bygger den alligevel, fordi vi har købt det hele og er i gang, siger Michael Frej Paulsen.

Derfor er Michael Frej Paulsen heller ikke sur eller overrasket over, at de en måned senere modtager en mail fra Kerteminde Kommune, der beder dem om at fjerne shelteren. Men så stopper forståelsen også.
Annonce

Vi foreslår også, at vi kunne plante træer rundt om shelteren, så man ikke kan se den, men det siger hun, at det må man ikke. Men jeg har snakket med godsejeren, Rudolf Iuel, der ejer skoven, og han siger, at man gerne må plante træer, men bare ikke en skov. Hun finder på argumenter bare for at finde dem.

- Hun finder på argumenter

For Michael Frej Paulsen er villig til at finde en løsning på problematikken. Men det synes han ikke, at sagsbehandleren er.

- Man kan få den type, der siger "okay, lad os kigge på, hvor ligger den og hvordan og hvorledes", og så kan man få den type, der sidder i telefonen og forholder sig strengt til loven. Vi har spurgt, om hun ikke vil komme herud, så vi kan snakke om det, for det er noget nemmere, men det har hun ikke tid til. Men hun har åbenbart haft tid til at køre herud og tage billeder af shelteren og vedhæfte dem i den mail, vi har modtaget. Vi er ikke blevet mødt af en, der er løsningsorienteret.

Michael Frej Paulsen foreslår, at shelteren kan rykkes op bag deres hus, så man ikke kan se den fra vejen.

- Men det må vi ikke, siger hun, for der skal være frit udsyn fra vejen til skoven og omvendt. Det vil shelteren forhindre. Men strækningen er nok 300 meter, og det tager ét sekund at køre forbi shelteren - på en vej som kun naboen bruger. Han har selv været lidt med til at bygge den.

- Vi foreslår også, at vi kunne plante træer rundt om shelteren, så man ikke kan se den, men det siger hun, at det må man ikke. Men jeg har snakket med godsejeren, Rudolf Iuel, der ejer skoven, og han siger, at man gerne må plante træer, men bare ikke en skov. Hun finder på argumenter bare for at finde dem.
- Jeg er ikke et menneske

Sagsbehandleren foreslår, at shelteren kan gøres offentlig, så andre kan benytte sig af den. Det ansøger Michael og Louise derfor om, og de bliver godt modtaget hos konceptet bookenshelter.dk, som synes, det er en god idé.

- Men vi får en afvisning af sagsbehandleren. Argumenterne er, at shelteren er placeret i kystnærhedszonen og i sårbart landskabsområde. Det skal der tages særligt hensyn til. Hun nedstemmer altså sit eget forslag.

- Louise har også haft ringet til hende og spurgt, om hun som menneske ikke kan se det dejlige i at have en shelter, der ligger der. "Jeg er ikke et menneske", svarede hun. Vores indtryk er, at hun har set sig sur på os, fordi vi byggede shelteren i første omgang.
- Hvorfor skal det være så svært?

"Jeg er ikke et menneske"-kommentaren hentyder til, at sagsbehandleren følger loven til punkt og prikke.

- Vi er ramt af regelrytteri, siger Michael Frej Paulsen.

- Vi vil bare gerne bruge området omkring søen, og vi er ikke indrettet sådan, at man har dit og mit. Alle må bruge shelteren, hvis de har lyst, og folk synes jo bare, at det er herligt, at vi har bygget en shelter. Vi har noget land, men vi må ikke bruge det.

Louise Frej Paulsen synes, at det er skørt, at det skal være så svært at få lov at være ude i naturen.

- I en verden, hvor vi bliver fortalt, at vi sidder for meget foran skærmen og på de sociale medier, er det så svært at få lov til at beholde noget, der bidrager til, at man bruger den skønne natur. Det synes jeg er underligt.

Michael Frej Paulsen har nu anmodet om at gøre shelteren til et brænde-fiskeskur.

- Det er ikke et argument bare at have en shelter. Der skal være en anvendelsesmulighed, og hvis jeg sætter en låge for, kan det hedde et brænde- eller fiskeskur. Så det har jeg anmodet om. Forhåbentligt har jeg en bedre sag nu.

Avisen har uden held forsøgt at få fat i sagsbehandleren.

---
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Post Reply
watch RING OF POWER here - banned in USA by youtube: