Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Et forum for det Danske folk - Hvis du vil VIDE mere

Moderator: The Forum Group

Post Reply
User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Image
https://i.imgur.com/qxK5TUC.jpg

---

Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

faktum er at : Hvis du skulle dø af Corona eller Influenza der sådan set er det samme, ja så ville du være død uanset hvad fordi du bliver IKKE syg af bakterier, du ER syg hvis du bliver syg af bakterier !!! DET er sandheden INGEN vil høre på

Der er mange ting der næsten afslører sig selv, og så er det der man sætter ind når f.eks. samtalen handler om corona influenza nu, så er der flere der selv snakker om det faktum at vi i årtier nu har vaccineret mod almindelig influenza -og det ENESTE der kommer ud af det er syge og døende mennesker og har INGEN positiv effekt overhovedet fordi man KAN ikke vaccinere mod influenza fordi den HELE tiden er i bevægelse rent udviklingsmæssigt -MEN NU KAN VI ALLE SAMMEN BLIVE TVANGSVACCINERET MED EN VACCINE DER IKKE ENGANG FINDES ENDNU OG HELLER ALDRIG VIL KOMME TIL AT VIRKE? Det er DER vi er lige nu.


Har vi efterhånden accepteret et samfund, hvor politikken går ud på at føre psykologisk krigsførelse mod befolkningen?

https://arbejderen.dk/l%C3%A6serbrev/me ... and-styres



Den siddende regering og Folketinget har i den grad haft succes med at få gennemført en politik i det her land, som er gennemsyret af angst og utryghed.

Hvis du bliver syg, så skal du gå i en evig angst for, at vi som samfund ikke mener, at du er syg nok til forsørgelse og omsorg,

En politik, som har til formål at holde befolkningen i et jerngreb af angst og utryghed ved langsomt men sikkert at nedbryde socialpolitikken og kun fokusere på beskæftigelsespolitikken.

Jeg arbejder som socialrådgiver, hvilket vil sige, at jeg hver dag ser konsekvenserne af den nedbrydning af velfærd, solidaritet og medmenneskelighed, som jeg holdt så meget af.

Når politikerne og regeringen bliver de stærkes støtter og fører politik til fordel for dem, der i forvejen har nok (og også for meget), og samtidig nedbryder velfærd for dem, som intet har, så bliver man utryg, angst og bange.

Netop utrygheden og angsten er hensigten med den aktuelle førte politik, for med angst kan man land styre.
Oprøret holdes nede

Den politik, som vi ser i dag, og de seneste tiltag og lovstramninger på det sociale og arbejdsmæssige område, er så præget af at styre befolkningen med angst, således at man sikrer, at magthaverne har den angste del af befolkningen i sin hule hånd, så der ikke stilles krav eller laves oprør.

Hvis du bliver syg, så skal du vide, at du skal gå i en evig angst, samtidig med at du kæmper med din sygdom, nemlig angsten for, at vi som samfund ikke mener at du er syg nok til forsørgelse og omsorg, og vi lukker for den, så du må forstå, at du bare skal til at blive rask og tilbage på arbejdsmarkedet.

Hvis du bliver arbejdsløs, så skal du gå i angst for, at du ikke kommer tilbage til arbejdsmarkedet indenfor de to års dagpengeret, som du er berettiget til, - angsten for at denne forsørgelse stopper.

Hvis du er så uheldig, eller rettere skødesløs, at du er havnet på kontanthjælp, så skal du gå i angsten for, at der indføres kontanthjælpsloft og andre restriktioner, som yderligere forringer dit forsørgelsesgrundlag.

Man må sige at regeringen og folketinget har fået held med at indføre en angstprovokerende politisk dagsorden, og skabt et samfund af borgere med angst for at "fejle".

Med angsten kan du styre et land, for hvis du udstyrer befolkningen med angst, så vil den selvsamme befolkning ikke kræve sin ret eller gøre oprør.
Angsten invaliderer

Angsten vil være så invaliderende for befolkningen, at tanken om en retfærdig og respektfuld behandling end ikke vil være et krav.

Angsten vil gennemsyre den enkeltes tankegang og handlemåde, så man som borger end ikke længere vil kræve sin ret hverken for de heldige som er på arbejdsmarkedet eller for dem som uheldigvis er røget ud.

De, som er så heldige fortsat at være på arbejdsmarkedet, skal også være angste. Angste for, at de mister deres job og bliver en af dem, som vi straffer så hårdt for ikke at være en del af arbejdsmarkedet.

Så derfor skal angsten sørge for, at du som arbejdstager end ikke gør krav på ordentlige arbejds- og lønforhold, da du kun skal koncentrere dig om, at du er en af de heldige, der fortsat har et arbejde.

Så den angstpolitik, som vi ser i dagens Danmark er nedbrydende for moralen, etikken, menneskesynet og solidariteten.
Lad os vende skuden

Kære Danmark, kære politikere! Jeres psykologiske krigsførelse og politik med at skabe angst og frygt i befolkningen er delvis lykkedes. Men det er ikke et samfund, man kan bygge et fremtid på. I skal også vide, at angsten kan stoppes og behandles, så den ikke kan betragtes som en kronisk tilstand.

Det er en sygdom og en tilstand, som man kan gøre noget ved, og det er præcist hvad man skal gøre ved dette syge Danmark.

Vi skal sammen behandle os ud af denne nedbrydende angstpolitik, som ser dagens lys for tiden, og nedbryde og behandle dette syge Danmark med en ny solidarisk, omsorgsfuld og anstændig politik, som sikrer, at selv de svageste får hjælp når de uheldigvis havner i svær situation.

Så kære medborgere i det her land, lad os vende skuden og lad os sammen sørge for at bekæmpe og stoppe den førte angstpolitik, som har til formål at gøre os bange og utrygge, således at vi ikke længere kræver vores ret og ikke længere kræver en værdig og respektfuld behandling.

Det er tid til en anden politik, og det er tid til at vi sammen kommer tilbage til det land, som vi alle elsker og var stolte af. Et land med et fungerende velfærdssystem, som er til for alle og specielt de svageste.


---

Image
https://i.imgur.com/6KVP6vy.jpg

---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Virusekspert undrer sig: Hvorfor lukkes hele samfund ned?

Post by PaCmAn »

Virusekspert undrer sig: Hvorfor lukkes hele samfund ned?

https://nyheder24.dk/nyheder/virusekspe ... amfund-ned

WHO’s virusekspert Bruce Aylward kalder Europas reaktion på coronavirus for "selvskade".

WHO’s virusekspert Bruce Aylward undrer sig over Europas respons på Covid-19-pandemien. Det fortæller han til det danske medie POV International.

Eksperten mener, at istedet for at lukke samfundet ned, så skulle de eurpæiske landet istedet gør som Kina, Singapore og Sydkorea. Her har myndighederne istedet fundet de syge borgere og isoleret dem - samt deres kontakter -indtil de ikke længere der smitter. Den er tilgang er, ifølge Bruce Aylward, den eneste tilgang, der virkeligt virker.

“Virus er i de syge og deres tætte kontakter. Ikke alle mulige andre steder. Test mennesker. Opspor de syge, og isoler dem. Find deres tætte kontakter, og test dem. Isoler om nødvendigt. Og de skal ikke isoleres derhjemme, for så smitter bare resten af husstanden. I Kina skabte man isolationsstuer for de smittede, som ikke var så syge, at de skulle på hospital. Så kunne de være sammen, for de kunne alligevel ikke smitte hinanden,” fortæller Bruce Aylward fra WHOs hovedkvarter i Geneve.

Inden han fortsætter:

“I stedet siger man mange steder til mennesker, der føler sig sløje, at de skal blive hjemme, hvis de bare har milde symptomer. Hvad sker der så? De smitter andre i hjemmet. Og når de har det lidt bedre, forlader de hjemmet igen, men de kan stadig smitte i flere dage, mens de kommer sig. I Kina fik de ramte ikke lov at forlade isolation, før man var sikker på, at de var smittefri.”
Læs også
Nyheder

Coronavirus udvikler sig: 40 mutationer fundet på Island alene
Bryd smittekæderne

Eksperten mener kort sagt, at de nuværende foranstatninger ikke får godt nok fast i og brudt smittekæderne.

“Hvad sker der om nogle uger, når befolkningerne og økonomien ikke kan holde til de her foranstaltninger? Så styrter alle ud, og så er der stadig ikke styr på smitten. Vi skal have brudt smittekæderne, og det gøres ved at sætte ind, der hvor smitten er, i stedet for at prøve at sætte ind mod alt muligt usynligt. Fokuser på det, man kan opdage: De syge og deres kontakter,” siger Bruce Aylward.

Ifølge WHOs virusekspert smitter virussen slet ikke lige så meget, som man kunne have frygtet.

“Folk spørger, hvor bekymrede de skal være for at blive smittet. Det gælder også min egen familie, som jeg prøver at forklare, at smittefaren handler om nærhed til en smittet og varigheden af kontakten. Sandsynligheden for at blive smittet er størst, hvis du er tæt på i længere tid. Det betyder ikke, at du ikke kan smittes på anden vis, men sandsynligheden er ikke stor.”

...
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

ligesom i krigen mod terror og alt det andet PIS vil magthaverne have at denne influenza "krise" forsætter FOR EVIGT !!!

Coronavirus Could Infect Privacy And Civil Liberties Forever

https://www.forbes.com/sites/simonchand ... a6fc15365d

Coronavirus has infected more than just individuals and their bodies. It’s also infected society, which is adapting drastically in order to reduce the number of lives the COVID-19 pandemic claims. Not only are governments adopting new economic and public health measures to fight the coronavirus and its impact, but they're harnessing big data in ways that, while potentially saving lives, will also reduce our privacy and civil liberties.

From a technological perspective, the coronavirus pandemic is one massive testbed for surveillance capitalism. More specifically, it's a testbed for new, much more large-scale forms of surveillance. Already, governments in Italy, Germany, Austria, China, South Korea and Taiwan have begun analysing smartphone data so as to determine to what extent populations are really locking themselves down at home. Meanwhile, governments in the UK and the US are very close to rolling out similar surveillance measures, all in the effort to ensure that policies of mass behaviour modification are successful.

Given the severe threat the coronavirus poses, such measures are arguably justifiable. When a government advises people to stay at home, it wants to know whether such advice is being heeded. If it learns that too many people are still roaming around outside, it may be necessary to move from informal guidelines to legal stipulations. And so on.

Essentially, big data on personal behaviour is an extremely effective way of determining the effects and consequences (or lack thereof) of policies. And because pandemics are likely to become more common in the future, the world's governments may contend that it's necessary to keep such surveillance procedures and infrastructure in place.

Perhaps health is more important than privacy and civil liberties. Obviously, you'd have absolutely no civil liberties, freedoms, or powers if you were deceased. However, the surveillance measures now being imposed on national populations risk permanently altering how much privacy and freedom we have as individuals. And at this early stage in the life of the coronavirus, it's not clear or transparent that the health benefits they provide (as opposed to isolation and testing policies on their own) outweigh the price we'd have to pay in terms of civil liberties.

"We could so easily end up in a situation where we empower local, state or federal government to take measures in response to this pandemic that fundamentally change the scope of American civil rights," said Albert Fox Cahn of the Surveillance Technology Oversight Project, speaking to The New York Times.

In the UK, where the British government is reportedly planning to use anonymised mobile data to track movements, privacy groups are concerned about the possibility of such measures decreasing personal freedom and enabling authoritarianism.

“The public needs to trust phone networks at this time, especially to seek health advice and social support. It can be very hard to anonymise location data and so the government should be radically transparent about any tracking if it is to maintain public trust," Big Brother Watch's Silkie Carlo told The Guardian, amid reports that the UK government was negotiating in secret with mobile operators.

Such government activity may have set in motion a paradigm shift in how nations prioritise and conceptualise personal freedom. Because there are already prominent researchers and experts speaking in favour of the use of mobile data, at least when employed at an 'anonymised' level.

"There’s always a tendency to think about the tracking of individuals but actually, in practice, that’s not what people are interested in doing,” said UCL’s James Cheshire, a geographic information professor also speaking to The Guardian. “They want to look at the general activity levels."

But even the surveillance of general activity levels is harmful to privacy and civil liberties. Firstly, data on general activities and activity levels will still enhance the ability of governments to manipulate and control populations, and this may not always be desirable (at the very least, a government telling you how to act usually reduces your input into your own behaviour). Secondly, it may enable mission creep, providing one slippery step towards even more invasive forms of data gathering and surveillance.

More generally, the coronavirus pandemic brings another trend that could potentially impact privacy and civil liberties long term. Namely, surveillance capitalist corporations such as Facebook, Google and Microsoft have assumed a much greater 'public service' role in the wake of COVID-19's dissemination throughout the globe. And by increasingly acting like public services (that operate for private profit), they'll potentially increase not only their reach, but their respective abilities to extract and exploit personal data.

For example, Facebook today announced two initiatives related to using its Messenger app in order to communicate public health information. The first involves the social media giant connecting "government health organizations and UN health agencies with [Facebook's] developer partners," who will help said agencies use Messenger to share COVID-19 info with the public. Likewise, the second initiative will see Facebook organise a hackathon aimed at developing solutions "to issues related to the coronavirus such as social distancing and access to accurate information." Once again, these solutions revolve around the use of Messenger.

Of course, there's nothing wrong with offering genuine help to those confronting a serious public health crisis. The thing is, Facebook is also capitalising on the coronavirus pandemic by pushing to increase the use of its Messenger app. If it can get UN health agencies and other health bodies to use Messenger, it will–by extension–get more members of the public to use Messenger. In turn, this means more data to mine and more people to target with ads.

More broadly, acting like a public service also means greater legitimacy, prominence and priority for what Facebook and other big tech companies do normally, when there isn't a life-threatening pandemic sweeping the globe. And increasingly, what such companies have been doing is harvesting more and more of our data in a way that ultimately erodes our personal autonomy and agency, all for the purposes of nudging us towards buying more products (or towards voting for this or that political candidate).

Prior to the coronavirus outbreak, Facebook as well as other Big Tech companies were at the centre of an important political debate. Congress had already been discussing how to regulate the FAANGs of this world for several years now, while certain Democratic presidential candidates have debating how they'd regulate or even break up the likes of Facebook. But now, Facebook and its surveillance capitalist rivals can increasingly point to the 'important' work they've been doing to protect the world's population.

"Don't over-regulate us or break us up," they might say, "because only we have the scale to mitigate the dangers inherent to globalization and large-scale connectivity." In fact, Mark Zuckerberg has made this argument before: last year, he told French TV that Facebook's size helps it to monitor and police content better than any smaller rival.

Back in February, Facebook sent the European Commission proposals for how it might be regulated. Unsurprisingly, these were denounced at the time for being regulations the social network already meets. Still, by cooperating and helping so readily with the fight against the coronavirus, Facebook and other big tech companies may be rewarded with a regulatory regime that's more favourable to them than it might have otherwise been.

And in conjunction with the move towards mass data surveillance by the state, the rising prominence and power of the FAANGs could end up by squeezing individual privacy and autonomy even further. So if the coronavirus weren't already scary enough, its potential ramifications for privacy and civil liberties make it even scarier.




---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Vi ER allerede i en krise på lige fod med den i 30'erne . . . .

Nye ledighedstal får økonomer til at spærre øjnene op: »Den blodigste måned i hvert fald siden 1930'erne«

Ledigheden fortsætter med stige på et alarmerende højt niveau, og økonomer er foruroligede.


https://finans.dk/erhverv/ECE12032779/n ... ctxref=ext


Marts 2020 bliver den blodigste måned på det danske arbejdsmarked i hvert fald siden depressionen i 1930’erne.
Relaterede Artikler

24.03.20 Ledighedskøen vokser fortsat under coronakrisen
23.03.20 Ledighedstal brager op - over 22.000 på en uge
23.03.20 DI: Coronakrise kan blive værre end finanskrisen

Det siger cheføkonom Bo Sandberg fra Dansk Byggeri, efter at nye tal fra Beskæftigelsesministeriet viser, at 5908 personer alene mandag meldte sig som ledige.

Dermed fortsætter antallet af nye ledige med at vokse i et foruroligende tempo. I den forgange uge meldte 22800 sig i ledighedskøen.

»Det står allerede klart, at marts 2020 bliver den blodigste måned, der er registreret i arbejdsløshedskøen i hvert fald siden 1930´erne, men formentlig nogensinde i danmarkshistorien. Den kortsigtede nedgang er dermed dybere end under finanskrisen, men håbet er trods alt fortsat at krisen bliver væsentlig mere kortvarig,« siger Bo Sandberg.

Cheføkonomen har analyseret ledighedstal fra 1979, og han fortæller, at rekorden under finanskrisen blev sat i april 2009 med knap 12.000 ekstra ledige. Den rekord blev altså overgået allerede i sidste uge.

I hele 2009 kom der knap 70.000 ekstra ledige, og i 1981 kom der 54.000 flere ledige. Bo Sandberg vurderer, at ledighedstallet alene i marts i år vil ramme 40.000 personer.

»Jeg tør i hvert fald godt lægge hovedet på blokken og sige, at marts i år bliver den blodigste måned siden 1930’erne, hvor folk blev afskediget i bundter, men hvor jeg ikke har tal fra,« siger han.

De 5908 nye ledige mandag er et lille fald sammenlignet med mandag i den forgangne uge.

Det er et lille lyspunkt, mener cheføkonom Niklas Praefke fra Ledernes Hovedorganisation, men han peger samtidig på, at regeringens beslutning mandag om at forlænge den delvise nedlukning af Danmark kan resultere i nye afskedigelsesrunder.

»Nye økonomiske hjælpepakker kan snart blive nødvendigt, hvis vi vil sikre, at danskerne stadig har et job at vende tilbage til, når karantænen er afsluttet,« siger han.

Cheføkonom fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd Erik Bjørsted mener, at man bør hæve dagpengesatsen for at sikre de mange arbejdsløse bedre.

»Vi undgår ikke en meget kraftig stigning i arbejdsløsheden de næste par måneder. Stigningerne kan blive kraftigere, end dem vi så under finanskrisen. Nedlukningen af Danmark og andre lande trækker ud, og endnu flere vil blive arbejdsløse,« siger han.


---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Regeringen forbereder nye indgreb: Coronalovene er ikke nødvendigvis nok

Sundhedsminister Magnus Heunicke (S) fremlægger i dag et lovforslag, der giver drastiske muligheder for at begrænse forsamlinger. Her er en oversigt.


https://politiken.dk/indland/politik/ar ... digvis-nok


Der er potentielt lagt op til markante begrænsninger af muligheden for at forsamles, når sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke (S) i dag går i Folketingssalen med et hastelovforslag.

Her følger de væsentligste punkter i lovforslaget.

Først og fremmest skal lovforslaget gøre det muligt at forbyde forsamlinger helt ned til tre personer.

Ifølge lovforslaget er det nemlig regeringens opfattelse, »at den nuværende lovgivning på en række områder fortsat ikke nødvendigvis er tilstrækkelig til at sikre myndighedernes handlemuligheder i forhold til inddæmning og afbødning af konsekvenserne af smitsomme og andre overførbare sygdomme, herunder COVID-19«.

Derfor foreslår regeringen, at den allerede gældende mulighed for at fastsætte regler om forbud mod forsamlinger udvides fra i dag at omfatte større forsamlinger, arrangementer, begivenheder til at omfatte muligheden for at fastsætte regler om forbud mod, »at flere personer befinder sig på samme sted«.

Og den nedre grænse går altså vel mærke helt ned til, at man skal kunne fastsætte forbud mod, at tre personer eller flere befinder sig på samme sted.
Kun indføres hvis nødvendigt

En vigtig tilføjelse er dog, at lovforslaget i første omgang ’blot’ skal give mulighed for at indføre en sådan grænse, hvis det skønnes nødvendigt.

Det forudsættes desuden, at personer fra samme husstand samt nærmeste pårørende ikke vil kunne omfattes af et sådant forbud.

Tilsvarende foreslår regeringen, at den allerede eksisterende mulighed for at regulere adgangen til offentlige institutioner m.v. udvides til også om nødvendigt at kunne omfatte udendørs idrætsanlæg, legepladser og lignende faciliteter.

Regeringen foreslår også at indføre en mulighed for, at politiet i en periode skal kunne nedlægge forbud mod overhovedet at opholde sig på et bestemt sted, hvor der ellers er almindelig adgang. Eksempelvis hvis politiet erfarer, at der på bestemte steder gentagne gange samler sig menneskemængder det pågældende sted.

Af lovforslaget fremgår det også, at bødeniveauet forhøjes for overtrædelse af reglerne i epidemiloven. Eksempelvis skal bødestørrelse kunne gradueres afhængig af, hvor stor en virksomhed, der bryder loven, er.


---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Spreder selv WHO unødig panik? JA FOR WHO = FN = NWO - de er royal Nazistiske Pædofile krigsforbrydere og LANDSFORRÆDERE !!!

https://www.weekendavisen.dk/2020-12/24 ... edig-panik


---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Igen-igen: Det er IKKE corona virus truslen der er den virkelige trussel, det er den Royal Nazistiske FN / NATO elites REAKTION der kommer til at koste os ALLE sammen livet HVIS VI IKKE SATSER VORES LIV NU OG KÆMPER FOR FRIHED - NU !!!

EU-landene vil teste grænsen for, hvor megen masseovervågning, det er muligt at opretholde
Lækkede dokumenter fra EU’s arbejde med at formulere nye regler for datalogning tyder på, at EU-landene vil teste grænsen for, hvor lidt de behøver at ændre. Det sker, selv om to EU-domme ellers har slået fast, at logning af hele befolkningen er i strid med EU’s Charter. Danmark har fortsat den ulovlige praksis i næsten et år, og regeringen afventer EU’s udspil, før den vil foretage ændringer

https://www.information.dk/udland/2017/ ... opretholde


Det blev udlagt som en sejr for de kritikere, der i årevis havde påpeget, at den mest omfattende masseovervågningslovgivning nogensinde indført i Europa, gik for langt. I den skelsættende Tele2-dom fra den 21. december 2016 erklærede EU-domstolen, at de logningsordninger, som de fleste EU-lande har indført på EU’s foranledning, var i strid med borgernes grundlæggende rettigheder.

Logningsreglerne handler om, at man fra statens side pålægger teleudbyderne blandt andet at gemme en lang række oplysninger om alle borgernes kommunikation. Det gælder f.eks., hvem den enkelte telekunde sms’er og ringer til samt hvilken mobilmast, den enkelte kunde forbinder til på et givet tidspunkt. Oplysningerne skal gemmes i et år og kan efterfølgende indhentes af myndighederne med en dommerkendelse eller såkaldt editionskendelse.

Justitsminister Søren Pape Poulsen (K) erkendte på et samråd i marts 2017, at de danske logningsregler er i strid med EU-dommen og skal laves om. Ganske opsigtsvækkende valgte han dog ved samme lejlighed at slå fast, at man fra dansk side har tænkt sig at fortsætte med den – nu ulovlige – overvågning, indtil man har fundet ud af, hvordan man skal indrette systemet fremover.
EU-domstolen har slået fast, at den nuværende logning af borgernes kommunikation og bevægelsesmønstre – bl.a. på baggrund af data fra mobilmaster – er for vidtgående. Men Danmark har fortsat den hidtidige praksis indtil videre.
Læs også
EU-landene arbejder på at opretholde mest mulig masseovervågning

I dommen fra 21. december 2016 blev det særligt problematiseret, at registreringen gælder »alle personer« i landet – også dem, hvor der ikke findes »noget som helst indicium for, at deres adfærd kan have – selv en indirekte eller fjern – forbindelse til grove straffelovsovertrædelser«. Senere i dommen konkluderes det, at: »En national lovgivning som den i hovedsagen omhandlede overskrider derfor det strengt nødvendige og kan i et demokratisk samfund ikke anses for at være begrundet.«

Nu viser to interne dokumenter fra arbejdsgrupper i EU-systemet, at EU-landene ikke har planer om i særlig høj grad at begrænse overvågningen. Dokumenterne er blevet lækket af ngo’en Statewatch og peger på, at EU-landene ser ud til at gå til ganske kreative fortolkninger af dommen for at kunne opretholde en ordning, der minder mest muligt om den nuværende.
Nyt begreb for det samme

I de lækkede dokumenter, der stammer fra en arbejdsgruppe under Ministerrådet og fra EU’s anti-terrorkoordinator, ser det ud til, at man har opfundet et nyt begreb, »begrænset datalogning«, i stedet for den »generelle« model, som nu ikke længere er lovlig.

Dermed lægger man op til, at begrænsningen skal bestå i, i hvilke datakategorier man vil indsamle loggede oplysninger. Et analysearbejde skal definere de mulige kategorier og herefter – med hjælp fra politiet og andre myndigheder – nå frem til, hvilke kategorier »der er absolut og objektivt nødvendige for at sikre den offentlige sikkerhed«.

I dokumenterne går arbejdsgrupperne ikke i detaljer med, hvilke datakategorier der ikke længere skal logges, men nævner, at »for eksempel en lille udbyder, der kun udbyder wifi i pizza-restauranter« kan være undtaget, mens der også åbnes mulighed for, at grupper som journalister og advokater, der kan have lovkrav på fortrolighed i kommunikationen, kan blive undtaget fra logning.

Ved at indføre begrænsninger på datakategorierne er det altså vurderingen, at man kan imødekomme domstolens krav om, at logningen ikke må gælde for hele befolkningen. Også selv om de eksempler, man nævner, ikke umiddelbart tyder på særligt voldsomme begrænsninger.

»Det eneste nye er navnet. Det er reelt en generel logningspligt, som den vi har i dag,« siger Jesper Lund, der er formand for IT-Politisk Forening.

»Det er udtryk for, at man reelt planlægger at ignorere Tele2-dommen. Dermed vil de yderligere bidrage til den tendens, man desværre også ser på andre områder: At lovgiverne går lige til grænsen og lidt over i forhold til, hvad der er tilladt efter Charteret om grundlæggende rettigheder og menneskerettighedskonventionen,« siger han.
Målrettet eller ej?

En præmis i Tele2-dommen har ellers fået flere eksperter til at pege på, at den fremtidige logning blev nødt til at være »målrettet« ved f.eks. kun at gælde for en afgrænset personkreds, der på en eller anden måde kunne forbindes til alvorlig kriminalitet. En anden begrænsning kunne ske ved at lade det gælde for et geografisk område, der på et tidspunkt var særligt udsat for en terrortrussel eller lignende.

På et samråd i marts, hvor Justitsminister Søren Pape Poulsen for første gang forholdt sig til dommen, sagde han, at også de fremtidige danske regler skulle være målrettede:

»Vi kommer til at lave nogle tilpasninger af logningsreglerne, således at de ikke længere omfatter alle teleselskabernes kunder, men det er for tidligt at sige, hvordan sådanne ’målrettede’ logningsregler nærmere kommer til at se ud,« står der i ministerens talepapir.

Men ifølge de lækkede dokumenter ser der ikke ud til at være særligt stærkt fokus på en målrettet model i EU. I dokumenterne lægges i stedet vægt på, at Tele2-dommen ganske vist fremhæver den målrettede model, men »ikke udelukkende tillader målrettet datalogning«. Derfor er der altså gode muligheder for at udforske andre modeller.

Ifølge Jacob Mchangama, direktør i den juridiske tænketank Justitia, er det dog tvivlsomt, om de planer kommer til at leve op til kravene efter Tele2-dommen:

»Som jeg læser dommen, er det store problem, at man indsamler om alle, uanset om der er den mindste mistanke mod dem eller ej. Det er svært at komme uden om den begrænsning, også selv om man afgrænser kategorier og indfører flere retsgarantier,« siger Jacob Mchangama, der tager det forbehold, at det er svært at se, hvad man præcis forestiller sig skal være »begrænset datalogning« ud fra de lækkede dokumenter.

»For mig virker det, som om de prøver at skrive sig uden om den største forhindring, nemlig den at man ikke må ramme alle. Selv om de siger, at det kun er bestemte informationer, så er det stadig alle mulige folk, som bruger almindelige kommunikationsmidler som telefon og sms,« siger han.
Et vigtigt redskab

Også Lene Wacher Lentz, der skriver ph.d. om politiets efterforskning på internettet på Aalborg Universitet og netop har skrevet en længere analyse af Tele2-dommen i bladet Juristen har svært ved at se, at EU-domstolen vil acceptere en model, hvor man ikke i højere grad målretter logningen ved også at begrænse den personkreds, som logningen omfatter.

»Jeg synes, at Tele2-dommen har nogle meget håndfaste konklusioner, som er meget svære at komme uden om, og ’målrettet’ går igen flere steder,« siger hun.

»Man må forvente, at der i maskinrummet bliver gjort rigtigt meget for at finde ud af, hvad der kan lade sig gøre, for der er ingen tvivl om, at logning har været et vigtigt redskab for politiet. Man vil nok gå lige til grænsen og måske også få prøvet noget, der risikerer at blive afvist af domstolen igen, fordi der fra politiets side er så stort behov for at bevare det«.
Sverige fjerner logning af fastnet

At mange jurister og kritikere har en radikalt anden fortolkning af Tele2-dommen end i regeringskontorene, kan man også se i Sverige. Da Tele2-dommen var direkte rettet mod Sverige, er det her, man er kommet længst i at vurdere konsekvenserne af dommen for den nationale lovgivning. Sveriges lovgivning minder på flere punkter om den danske.

Det forberedende arbejde er udført af en kommission med både embedsmænd og universitetsjurister: I en 414 sider lang rapport offentliggjort i oktober bliver modeller med en »målrettet« logning afvist som løsning, da de »indeholder svagheder, der betyder, at det ikke er rimeligt at foreskrive nogle af dem«.

Selve passagen i dommen, hvor EU-domstolen henviser til den målrettede logning som en løsning, bliver endda i den svenske rapport betegnet som havende »ingen forbindelse med afgørelsen«.

Det er derfor den svenske kommissions vurdering, at en »begrænset logning« er mulig, så længe den er mindre omfattende end i dag. En holdning som svenskerne – ud over EU arbejdsgrupperne – også ser ud til at dele med Europols jurister, som i et lækket svar på et spørgeskema skriver:

»Der kan argumenteres for, at selv en marginal – men rimelig – undtagelse af data vil give den nødvendige sammenhæng mellem foranstaltningen og dens formål.«

Denne marginale – men rimelige – begrænsning er i Sveriges tilfælde blevet til, at man fritager fastnettelefoner fra logning, men fastholder, at alle enheder på mobilnetværket fortsat skal have logget både lokation ved opkald samt hvem, man kommunikerer med.

Selv om det umiddelbart minder ganske meget om de nuværende regler, fremhæver den svenske kommission, at forpligtelsen dermed ikke længere bliver generel, da »meget trafikdata, ligesom al lokationsdata, som ikke er trafikdata, ikke vil være omfattet af forpligtelsen«.

I forhold til internetadgang lægger den svenske kommission op til at ville intensivere logningen af mobiltelefoners internetbrug, så man også her kan fastslå, hvem der har den enkelte ip-adresse på et givet tidspunkt, mens der for faste internetforbindelser bliver taget nogle forpligtelser ud.

Man laver samtidigt ændringer i, hvor længe man skal opbevare data, så lokationsdata kun skal opbevares i to måneder, mens andre data skal beholdes i henholdsvis seks og ti måneder.
Få overblik fra morgenstunden
Vi sender dig dagens vigtigste artikler fra Information. Et miks af nyheder, debat og det tunge stof.

Opsummeret kan man sige, at den svenske kommission vurderer, at det er tilstrækkeligt med begrænsede indskrænkninger i datakategorierne, og altså ikke tillægger det, Tele2-dommen indholder om begrænsninger i personkreds, nogen særlig vægt.
Afventer EU

Information har bedt Justitsministeriet om en kommentar til indholdet af EU-dokumenterne, og om ministeriet stadig forventer at kunne nå at være klar med en revision af de danske logningsregler i dette folketingsår. Justitsministeriet skriver i en kommentar:

»Regeringen mener, at det er afgørende, at EU-landene forsøger at finde fælles løsninger i denne sag, da loggede oplysninger er centrale efterforskningsredskaber for politiet og efterretningstjenesterne i hele EU.«

»Regeringen afventer derfor det fælles arbejde, der er i gang i EU, og EU-Kommissionens retningslinjer om logning. Den fælles proces er vigtig for at sikre, at de nye regler holdes inden for EU-rettens rammer og giver politiet og PET de redskaber, der skal til for at bekæmpe alvorlig kriminalitet og terror.«

Det står ikke klart, hvor længe man fra dansk side kan opretholde lovgivning, der er i strid med EU-retten. Men i forbindelse med fremsættelsen af et lovforslag om at udskyde en planlagt revision af logningsreglerne i april henviste Søren Pape Poulsen selv til en tidligere sag, hvor Højesteret fandt, at »det var velbegrundet«, at man brugte »et års tid« på at udrede situationen. Fredag er der gået et år og en dag.
På tide at levere

At dømme ud fra indholdet i de lækkede dokumenter, lader det ikke til, at EU-systemet har lagt sig fast på, om man vil foreslå nye regler som et direktiv, en forordning eller ved at lempe i den planlagte e-databeskyttelsesforordning, så det bliver nemmere at vedtage nationale regler.

E-databeskyttelsesforordningen forventes først at være klar til at træde i kraft i 2020 – og selv hvis man dropper forudsætningen om at ændre i den, er det stadig vansleigt at se, hvordan man vil nå at være klar med nye regler snart, påpeger Jesper Lund.

»Hvis de afventer EU, bliver det med sikkerhed ikke i det her folketingsår, at Justitsministeren kan fremsætte et lovforslag. For det her arbejde i EU bliver simpelthen ikke færdigt inden for de næste måneder,« siger han.

Også Jan Phillip Albrecht, der er næstformand i Europa-Parlamentets retsudvalg (LIBE) og medlem af Europa-Parlamentet for De Grønne i Tyskland fremhæver, at der snart skal begynde at ske noget både i arbejdsgrupperne og i de mange lande, som indtil videre bare fortsætter med de samme regler.

»Der er gået et år, hvor de har tænkt over det. Nu er det på tide at levere noget, og hvis de ikke er i stand til at levere et alternativ, så skal de i det mindste ændre deres love, så de ikke strider mod EU’s standarder,« siger Jan Phillip Albrecth, der håber, at EU-Kommissionen på sigt vil tage retslige skridt mod landene, hvis der ikke sker nogen ændringer.

»Det skal være en grundig debat, men det kan heller ikke accepteres, at en tydeligvis ulovlig situation bare fortsætter i flere år på bekostning af befolkningens rettigheder.«
Logningens kaotiske historie

2007: Logningsbekendtgørelsen træder i kraft i Danmark, som en del af Terrorpakke II. Der indsættes en revisionsbestemmelse om, at loven skal evalueres efter et par år. Danmark går videre end EU’s logningsdirektiv ved også at indføre en omfattende overvågning af befolkningens internetbrug – den såkaldte sessionslogning. Eksperter kritiserer sessionslogningen for at være ubrugelig.

2010: Revisionsbestemmelsen forsøges fjernet af Justitsministeriet, men det mislykkes på grund af protester. Revisionen af logningsreglerne er dog aldrig sket, da den rutinemæssigt er blevet udskudt i Folketinget år efter år.

2012: Opgørelser til Folketinget viser, at sessionslogning ikke bliver brugt. Internetovervågningen er eksplosivt stigende i omfang, og der registreres flere hundrede milliarder oplysninger om året. Justitsministeriet kan ikke give et eneste eksempel på, at sessionslogning er blevet brugt til en domfældelse, men fastholder alligevel, at det er et vigtigt redskab.

2013: En redegørelse fra Justitsministeriet slår fast, at de sidste fem års internetovervågning har været stort set ubrugelig. Alligevel nægter Justitsministeriet fortsat at afskaffe det. I redegørelsen erkender ministeriet, at man længe havde været klar over, at registreringen blev gennemført på en måde, der gjorde den uanvendelig, og at det bla. også skyldes, at »det teknologiske modenhedsniveau i dansk politi« ikke var så højt. Trods de hårde konklusioner i ministeriets egen redegørelse, afviser man at afskaffe internetovervågningen.

2014: Logningsdirektivet annulleres efter dommen Digital Rights vs. Ireland. Dommen slår fast, at logningsdirektivet strider mod EU’s charter om grundlæggende rettigheder både på grund af overvågningens omfang, og fordi der ikke fra EU’s side er fastsat krav om f.eks. retskendelse, før myndighederne kan få adgang til data. I de fleste lande fortsætter overvågningen dog uhindret, da direktivet er implementeret i den nationale lovgivning.

2014: Justitsministeriet stopper sessionslogningen. Det sker to måneder efter EU-dommen, men ifølge Justitsministeriet er det ikke derfor. I stedet henvises der til redskabets manglende effektivitet. Ministeriet vælger i øvrigt at fortolke EU-dommen sådan, at Danmark ikke behøver at ændre noget i sine resterende logningsregler bl.a. på grund af det danske krav om retskendelse.

2015: Syv måneder efter at have stoppet internetovervågningen lægger Justitsminister Mette Frederiksen (S) op til at genindføre den igen i en ny – ikke nærmere specificeret form.

2016: Justitsminister Søren Pind (V) sætter gang i en offensiv for at genindføre internetovervågning i en ny form. Der henvises til, at man går glip af mange vigtige oplysninger fordi sms i stigende grad erstattes af andre beskedformater. Særligt er man interesseret i mobiltelefonernes lokationer ved mobilbeskeder via internettet.

2016: Tele2-dommen slår i december fast, at logning af en hel befolknings kommunikation og bevægelsesmønstre på en række områder er i strid med EU’s charter om grundlæggende rettigheder.

2017: Justitsminister Søren Pape Poulsen (K) erkender i marts, at de danske regler skal laves om. Han erklærer dog ved samme lejlighed at den – nu ulovlige logning – skal fortsætte indtil man har nye regler på plads.
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Coronaovervågning: Mobilen løb tør for strøm. Efter fire kontrolopkald kom politiet

Post by PaCmAn »

Coronaovervågning: Mobilen løb tør for strøm. Efter fire kontrolopkald kom politiet

Stadig flere lande gør brug af overvågningsteknologi og dataindsamling fra borgernes mobiltelefoner til at inddæmme virusudbruddet. Det virker i nogle tilfælde, men risikerer også at skabe forvirring og give stater et påskud til at indføre kontrolmekanismer, der ikke nødvendigvis bliver rullet tilbage

https://www.information.dk/udland/2020/ ... m-politiet

I Taiwan er der ikke meget frihed under ansvar for individer underlagt coronakarantæne. De modtager dagligt flere kontrolopkald, mens myndighederne kigger med på mobilen fra distancen. På Twitter beskriver journalisten Milo Hsieh, hvordan han i weekenden pådrog sig ekstra opmærksomhed, da overvågningen af ham slog alarm.

»Min telefon, der spores via satellit af Taiwans regering for at håndhæve min karantæne, løb tør for batteri klokken 07.30. Klokken 8.15 havde fire forskellige enheder ringet til mig. Klokken 8.20 bankede politiet på min dør,« skriver han.

Episoden vidner om, hvordan Taiwan håndhæver hjemmekarantæne ved hjælp af mobildata. Systemet kaldes »det elektriske hegn« og sender en advarsel til politiet og lokale myndigheder, hvis en person i karantæne forlader sit designerede opholdssted i mere end 15 minutter.

Taiwan er blandt de lande, der har haft stort held med at føre en aggressiv inddæmningsstrategi for at lukke ned for COVID-19 og isolere smittede eller potentielt smittede personer hurtigst muligt. Det var også det første land til at kombinere overvågning og mobilteknologi i kampen mod coronavirussen.
Flere lande følger trop

I dag er det langtfra det eneste land, der ser store muligheder i masseindsamling af data i kampen mod smitten. Brugen af overvågningsteknologi breder sig ud over verdenskortet sammen med pandemien. Og det er langtfra kun stater med en autoritær tendens til kontrol og overvågning, der griber til de nye metoder.

Alene i marts har 14 lande indført nye digitale sporingssystemer – halvdelen af dem er europæiske. Det viser en ny oversigt over nationale tiltag af digital sporing under coronaudbruddet lavet af PrivacyCo, der blandt andet udvikler software til beskyttelse mod overvågningsteknologi.

»Vi har lavet indekset for at dokumentere udviklingen som en måde at sikre, at de her metoder ikke får lov at vare længere end nødvendigt. Selv om mange af tiltagene kan virke fornuftige nu, så er der en risiko for, at de forbliver aktive, selv efter at virussen er væk,« siger Samuel Woodhams, specialist i digitale rettigheder hos PrivacyCo:

»Og med den fart metoderne breder sig globalt, er der ikke nok tid til offentlig eller politisk bearbejdning af dem. Der er en risiko for overreaktioner i den her slags situationer, det har vi set gang på gang i forbindelse med globale kriser. Når regeringer får frie hænder, kan det hurtigt gå ud over individets rettigheder.«

I Europa har Polen fulgt eksemplet fra Taiwan og flere asiatiske lande og lanceret en mobilapp, der fjernovervåger personer i karantæne. Samtidig har en række europæiske stater indledt samarbejde med teleudbydere om deling af data – ofte i et anonymiseret format og med henblik på at analysere, hvordan indførte restriktioner påvirker borgernes adfærdsmønstre.

I Tyskland har Deutsche Telekom udleveret fem gigabyte data om sine 46 millioner mobilkunder til et statsligt forskningsinstitut, og de norske sundhedsmyndigheder arbejder på en app, der skal kunne spore borgernes bevægelser i kampen mod cornoa, mens Statens Serum Institut i Danmark har bedt teleindustrien om adgang til data fra mobilmaster om mobiltelefoners lokation. Endnu har den danske myndighed ikke meldt ud, hvordan oplysningerne skal anvendes.

Ifølge Samuel Woodhams er der ikke nødvendigvis noget forkert i, at regeringer forsøger at bruge teknologien i en krisesituation, hvis der er tale om anonymiseret data. Det er bare ikke altid tilfældet, og selv når indholdet er anonymiseret, vil det ofte være muligt for myndighederne at identificere individer ud fra lokationsdata eller andre metoder, hvis de skulle ønske det.

»Hvad, man kan håbe på i Europa, er, at GDPR-lovgivningen vil begrænse nogle af de nye tiltag, men vi ser også europæiske regeringer gøre brug af undtagelser i lovgivningen med den begrundelse, at der er tale om en nødsituation,« siger han.

Hvad vi derimod ikke for alvor har set i Europa – endnu – er brugen af overvågningsteknologi og algoritmer til at spore personer eller endda udpege potentielt smittede. Her er lande som Israel, Iran og Kina de mest oplagte eksempler.
Geografiske risikovurderinger

I Israel har regeringen givet grønt lys til et overvågningstiltag, der oprindeligt blev udviklet til brug i tilfælde af terrorangreb. Teknologien menes at være i stand til at spore den fysiske placering af alle mobiltelefoner i landet samt at overvåge opkald og beskeder. Formålet er at udpege personer, der har været tæt på en smittebærer. Derefter vil personen modtage en tekstbesked om at gå i karantæne i to uger.

Sporing er også i fokus i Iran, der er blandt de nationer med flest dødsfald som følge af COVID-19. Her har sundhedsmyndighederne fået udviklet en app, der ud over at kunne spore personer er designet til at indhente oplysninger om brugerens sundheds- og risikoprofil. Ifølge det amerikanske medie Vice modtog iranske mobilbrugere i starten af måneden en SMS-besked med opfordring om at downloade appen.

»Kære landsmænd, før du går på hospitalet eller sundhedscenteret, skal du installere og bruge denne software til at afgøre, om du eller dine kære er blevet inficeret med coronavirus,« fremgik det af tekstbeskeden. Inde i app’en kan brugeren baseret på en række ja-nej-spørgsmål få svar på, om vedkommendes risiko for at være smittet er lav eller høj.

Det vides ikke, hvor mange iranere der har downloadet softwaren, men på Twitter har den iranske minister for information og kommunikationsteknologi beskrevet, hvordan myndighederne bruger data fra flere millioner borgere til at lave geografiske risikovurderinger.

Men det største digitale overvågningseksperiment finder disse uger og måneder sted i Kina. De kinesiske myndigheder understregede allerede i januar, at dataindsamling, kunstig intelligens og andre teknologiformer ville blive anvendt i stor skala i kampen mod udbruddet.
Vi har gjort alle artikler om coronakrisen gratis.
Offentligheden har især nu brug for saglig og kritisk journalistik. Hvis du vil støtte, så kan du prøve et abonnement.

Det kinesiske overvågningssystem var i forvejen fintmasket, og med coronaudbruddet har staten og dermed kommunistpartiet fået mulighed for at gå skridtet videre. Regeringen har blandt andet fået udviklet en app, der oplyser brugeren om risikoen for at have været i tæt kontakt med en smittet person.

Det sker ved at sammenkøre, lokation-, transport- og sundhedsdata og gælder for eksempel, hvis man har opholdt sig i samme togkupé eller klasseværelse. Derudover har myndighederne bedt de store kinesiske techselskaber om assistance.
Alibabas coronaapp

Blandt dem er Alibaba, der er verdens største platform for onlineshopping. Selskabet var i forvejen yderst velinformeret om sine 900 millioner kunders onlinevaner og forbrugsmønstre. Alibabas corona-app blev først lanceret i millionbyen Hangzhou, hvor virksomheden har hovedkontor, og er siden taget i brug i flere end 200 byer. Den bruger big data til at foretage beregninger om den enkeltes smitterisiko.

Brugeren bliver først bedt om at indtaste personlige oplysninger, hvorefter softwaren genererer en QR-kode i en af tre farver. En grøn kode gør det muligt for indehaveren at bevæge sig frit rundt. En person med en gul kode kan blive bedt om at blive hjemme i syv dage. Rødt betyder en to-ugers karantæne. Ifølge en undersøgelse af app’ens softwarekoder foretaget af The New York Times bliver brugeroplysningerne undervejs delt med politiet – uden brugerens viden.

De kinesiske tiltag krydser dermed adskillige røde linjer udstukket af rettighedsorganisationen Freedom House. Onsdag offentliggjorde organisationen en guideline til nationalstater bestående af fem principper om beskyttelse af borgerrettigheder under pandemien. Et af de fem punkter omhandler nye overvågningsprogrammer og understreger vigtigheden af ikke at give politimyndigheder adgang og ikke at indblande kommercielle interesser.
Falsk tryghed og forkerte smittede

Men der er også andre bekymringer i forhold til at bruge data til at overvåge, spore og begrænse spredningen af corona. Alibabas farvesystem er blevet kritiseret for at skabe en falsk tryghed i nogle tilfælde og udpege forkerte smittede i andre.

Eksempelvis kan det påvirke en persons farvestatus at køre igennem et område med mange smittede. Og bliver data brugt på den forkerte måde, kan det gøre mere skade end gavn, forklarer Søren Brunak, professor på Københavns Universitet med speciale i brugen af data til medicinske formål.

»Hvis man prøver at lave en algoritme, der estimerer sandsynligheden for, at man er smittet ud fra forskellige informationer, så nytter det grundlæggende ikke noget, at den er god til at finde smittede, hvis den samtidig finder en masse usmittede og siger, at de også er smittede.

Så begynder det at blive en belastning for sundhedsvæsnet,« siger han. Og i lyset af den korte tidsramme er spørgsmålet, om de kinesiske softwareudviklere og myndigheder har testet algoritmen i forskellige miljøer og geografiske områder.

»Det er ikke svært at lave en algoritme, der reproducerer det, man ved i forvejen. Kunsten er at lave en, der kan forudsige noget, man ikke vidste i forvejen. Og det kan man først have forhåbninger om, når man har prøvet den af på andre datasæt, hvor man kender svarene,« siger Søren Brunak.

»Men det er klart, at vi står i en desperat situation, og jeg anerkender fuldt ud, at nogle af de her tiltag også er en måde at få folk til at ændre opførsel på, og det har også en værdi,« tilføjer han.

Hvor langt regeringer er villige til at gå for at effektivisere coronarestriktioner og inddæmme smitten vil blive endnu mere aktuelt i den kommende tid, vurderer Samuel Woodhams fra PrivacyCo. Derfor er der grund til at holde nøje øje med, hvad der bliver sat i værk.

»Det her er sat på spidsen, hvor stor magt regeringer har over internetudbydere og teleoperatører. Det viser, at regeringer verden over både kan og vil indkræve enorme mængder data, og at de ikke kan afvises,« siger han.

»Selv om de her data nu og her bliver brugt til legitime formål, så er der en konstant risiko for, at de kan anvendes til mere lyssky aktiviteter. Lige nu handler det om at spore smittebærere, men derefter kan samme informationer bruges mod personer i protester eller til at begrænse ytringsfriheden. Vores menneskerettigheder tager udgangspunkt i vores ret til privatliv og frihed til at kunne udtrykke sig.«

---



----
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

User avatar
PaCmAn
Posts: 6156
Joined: Tue Jun 06, 2006 3:51 pm
Location: www.pacman.pt.vu
Contact:

Re: Med angst skal et land styres... Med mindre befolkningen dræber Mette Frederiksen

Post by PaCmAn »

Islandsk slægtsforsker: Donald Trump er i familie med Dronning Margrethe
Donald Trump har royalt blod i årene. Dansk royalt blod. Og så er han i familie med næsten alle islændinge.

Mon ikke det er derfor han elsker tortur og mener hans rygte ikke ville tage skade af at tage en pistol og blæse hjernen ud på en tilfældig (hans egne ord)?


https://jyllands-posten.dk/internationa ... margrethe/


Den amerikanske præsident, Donald Trump, nedstammer fra Kong Christian d. 1. og er dermed i familie med Danmarks dronning.

Det er konklusionen på undersøgelser, som den islandske slægtsforsker Oddur Helgason har foretaget, skriver Iceland Monitor.

Oddur Helgason har forsket i Donald Trumps forfædre, fordi islændinge på sociale medier begyndte at diskutere præsidentens slægt og dennes tilknytning til Island.

Og det viste sig ifølge Oddur Helgason, at langt de fleste islændinge er i familie med Donald Trump. Islands præsident, Gudni Th. Jóhannesson, og Donald Trump har en fælles forfader 25 generationer tilbage, og slægtsforskeren selv skal 20 generationer tilbage for at finde en forfader, han har til fælles med Donald Trump.
Læs også
Trump vil bygge mur mod Mexico »hurtigst muligt«

Allerede i 2015 skrev flere medier, herunder Washington Times og Daily Mail, at Donald Trump og Hillary Clinton var i familie. Her skal man 19 generationer tilbage for at finde en fælles forfader.



---
IMPORTANT: The pacsteam.pt.vu and pacman.pt.vu backup link will expiire - use the main link from now on
A SUN CULT + WORLD DOMINATION = "THE NEW WORLD ORDER"
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." -Goethe
Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- - - - - - - - - - - - - - - > > > LISTEN TO ALEX JONES RIGHT NOW - CLICK HERE < < < - - - - - - - - - - - - - - --
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Post Reply